Jump to content

Поп-фолк скандали (декември 2022)


Препоръчани коментари

преди 4 минути, Danger. каза:

Изтрезняваш ли към днешна дата вече е по-голям хит от Пиян, причината за това, мисля че всички я знаем. 

По кой критерий, някакви Тик-ток трендове ли?

Пиян е с 26 милиона гледания, Изтрезняваш ли със 17 млн.

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Balkandji1 каза:

По кой критерий, някакви Тик-ток трендове ли?

Пиян е с 26 милиона гледания, Изтрезняваш ли със 17 млн.

Да, главно в Тикток. Има стотици видеа на тази песен заради Киронова, някои са с милиони гледания, припева на песента се знае и от нечалгари вече. 

  • Like 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Fast каза:

От 1994 до 2002 са били мрачните години на мутрофолка, когато са доминирали пародийно-циничните песни за борци, шефове, чичковци-паричковци, пиленца и тн. През 2003 започва ера на модернизация и интеграция към официалната масова култура, когато Мтел сключват договор с Пайнер, а Азис пълни стадион Васил Левски, и завършва през 2009 с първото безплатно турне и спирането на масовото производство на албуми. После имаха период, в който бяха тотално затънали в нишата в опит да съхраняват съществуващите си слушатели, до старта на новите под-лейбъли като Даймънд и Алфа, които помогнаха да популяризират фолка отново сред младите. Имам чувството, че през следващите 1-2 години жанрът ще претърпи още един ренесанс.

Доминирали, пък най-големите хитове бяха по-стойностните песни, които нямат допир с мутрите и простащина. Мога да ти дам десетки примери. Това, че ги е имало не значи, че са доминирали. И тогава хората осъзнаваха, че са с плиткоумни текстове.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Danger. каза:

Да, главно в Тикток. Има стотици видеа на тази песен заради Киронова, някои са с милиони гледания, припева на песента се знае и от нечалгари вече. 

В Тикток клипчетата не са ли кратки от порядъка на 30 секунди?

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Balkandji1 каза:

Доминирали, пък най-големите хитове бяха по-стойностните песни, които нямат допир с мутрите и простащина. Мога да ти дам десетки примери. Това, че ги е имало не значи, че са доминирали. И тогава хората осъзнаваха, че са с плиткоумни текстове.

Ако не са доминирали, откъде и как е тръгнала тази огромна стигма към чалгата? Кондьо също е продавал много касетки.

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, Fast каза:

Ако не са доминирали, откъде и как е тръгнала тази огромна стигма към чалгата? Кондьо също е продавал много касетки.

Хейтърите на чалгата се възползваха от наличието на тези песни, за да плюят и отричат целия жанр. Бяха гневни, че Глория, Нелина, Дачева, Деси Слава, Камелия ги изместват по продажби и хитове. Най-големите хитове обаче бяха по-стойностните песни.

 

  • Like 5
Link to comment
Сподели в други сайтове

2003-2005 почти всичко повече звучеше като поп и денс. И колкото и да се критикуваха особено песните на Токича за това "плакала-чакала", факт е, че в международна компания повече би ме било срам от някоя песен на Фики или от последните хитове на другите от колкото от Губя те бавно, За теб любов, Нямаш сърце и дори Като непознат.

Даже ако сравните нашите с гръцки, сръбски и какви ли не оригинали от онова време, техните звучат доста по-етно и балкански, а нашите с доста по-поп и денс звучене.

Съвсем сериозно предпочитам Можеш ли на Галена, Биляна - Не можеш да избягаш,  Борис Дали - Пиян, Даниела - Друга съм, Жулиета - Ех,живот (май една от последните дебютирали с поп звучене преди да станат на мода пак кючеците и текстове за резенчета дини и малини)  и т.н. пред доста по-чалгаджийските им оригинали. Аранжиментът на Мая и Магапаса - Научи ме е почти като в оригинала на Сека Алексич, но според мен пеенето на Мая е по-хубаво от това на Сека. Въобще твърде много от сръбкините вият, не знам защо така.

Почти всичко от 2003 докъм 2005-7 ми допада повече в нашия вариант и аранжимент, особено кавърите на Пайнер.

А за да не кажете, че само плюя Галена в началото повече я харесвах от Преслава, макар, че повече време й трябваше да се наложи. "Можеш ли" дори не я помня, открих я чак през 2008-ма, явно не е била въртяна много защото 2004 следях почти всеки ден Планета. "Дъждовно реге" също не беше голям хит. „Ангел по лице, дявол по сърце“ и „Лъжец“ също нищо не ми говорят. Значи имах чувството, че това момиче Галя ще стигне далече, но ми беше ясно, че не може да нацели точната песен. Чак с "Екстаз" си викам почна полека-лека да напипва песни с хитов и комерсиален заряд.

За сравнение на Валя Никога не зная и песните от първия албум на Преслава много повече въртяни бяха от Можеш ли, Дъждовно реге, Ангел.... Но пък "Само миг" на Галена за мен и до днес е една от най-хубавите фолк балади изобщо. Въпреки, че тогава доста по-зле й вървеше от колкото на Преслава, просто визуално повече ми допадаше като по-пухкава и сякаш преди парите беше по-скромна. Някой нумеролог да се изкаже, мисля, че до голяма степен й се промени съдбата с новия псевдоним. То и при Преслава така, но тя доста по-рано го промени.

Редактирано от mihael
  • Like 3
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 41 минути, Fast каза:

Ако не са доминирали, откъде и как е тръгнала тази огромна стигма към чалгата? Кондьо също е продавал много касетки.

Чалгата генерално е шок в сравнение с естрадата - трябваше да има разказ, с който да бъде обяснено защо не е хубаво да се слуша чалга.

Това едно на ръка, второ на ръка - има набор от изпълнители, които откровено са се хранили с бакшишите от мутрите, на които се превръщат в нещо като трубадури - Радо Шишарката е такъв пример.

Трето - дълбока липса на чувство за хумор - защото наистина една голяма част от песните са, както казва Ивайло Вълчев, изпяти вицове, които незаслужено влизаха под ножа на простотията - пример е "Бял Мерцедес", която се считаше за дъното по онова време, а всъщност наистина е една забавна песен, правена с чувство за хумор, чийто автор е автор и на песента "Детски спомен" на Кристина Димитрова и Орлин Горанов, други такива примери са песните на Петра, която си правеше политическа сатира, песните на Каналето, както и тези на НЛО, писани в голямата си част от Стефан Димитров и отново в стила на политическата сатира. 

  • Like 4
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

Бял мерцедес има много хубава мелодия, припев, който можеш да запееш и запомниш. А key change-а някъде на 3-тата минута където и темпото леко се забавя направо ми пълни душата. Като че ли е рядкост за фолка от онова време и даже за сега. За тази част говоря

 

  • Like 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

Естествено, че има и такива, които си бяха откровена простотия, но наистина и според мен хитове от 98-ма нататък повечето пъти ставаха песни, които носеха духа на времето - с модерни аранжименти и текстове, които може да не са били поезия, но не бяха и простотия - бяха си комерсиални песни за масите.

  • Огън момиче
  • Искам те
  • Ветрове в главата
  • Скъпи, купи ми нещо
  • На море
  • Просякиня
  • Пожар в сърцето
  • Like 5
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 9 часа , Fast каза:

После имаха период, в който бяха тотално затънали в нишата в опит да съхраняват съществуващите си слушатели, до старта на новите под-лейбъли като Даймънд и Алфа, които помогнаха да популяризират фолка отново сред младите. Имам чувството, че през следващите 1-2 години жанрът ще претърпи още един ренесанс.

Не съм съгласен тук. Алфа и Даймънд се появиха 2019 - преди това по-малките си слушахме същото количество чалга като сега, ако не и повече. Особено периода 2014-2018 си имаше доволно количество хитове.

Може би е изглеждало така поради факта че в попа имаше силни дебютантки (Гери, Тита, Дара), а във фолка още нямаше, но тези трите не са отбивали чалга аудиторията. Алфа и Даймънд по-скоро откраднаха фенове от дъртите си колежки.

Ако е имало период, в който чалгата не се е слушала толкова от младите това е ерата на Оцковото владеене на Ара Мюзик - тогава чалгарите в училище ни викаха селяни и това беше много срамно :1000(29):

  • Haha 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 12 часа , asylum каза:

Глупости на търкалета. И на мен в последно време ми е досадна, но точно тук беше много нормална, адекватна, "реална", може би самото евтино студио предразполага да си по-истински. Много естествено се изразява и изглежда перфектно. Явно в други предавания осветлението е гадно, ъгълът ли, що ли, а и операциите бяха пресни. Сега си е топ мацка. Никой не би казал, че е минала 50-те, тъй че стига глупости за бабки и пенсии... Просто си я хейтиш по навик и за спорта. Интересни неща каза и специално за Пайнера за първи път ми се стори да бъде по-директна. 

 

Много ясно че е по-готина, и нормално Фен да се постараят, все едно всеки ден им гостува лъскаво ферари като Кати! ;) 

 

  • Like 3
  • Love 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

А помните ли когато немалка част от нашите изпълнителки бяха родния аналог на актрисите от теленовелите в Латинска Америка? Обличане, къдри, всичко им приличаше.

Даже и в музиката по едно време имаше латино залитане. Веднага се сещам за Триумф на страстта на 88, който уж е вдъхновен от Дивия запад, но реално визията на певиците е като по-секси версия на дрехите на жените от "Трима братя три сестри". Но тази латино мода е още от преди това. Дори псевдонимът на Магдалена Санчес е нарочно избран да звучи латино. Десислава също пееше на испански по едно време, на нея много й отива.

  • Like 3
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 1 час , mihael каза:

А помните ли когато немалка част от нашите изпълнителки бяха родния аналог на актрисите от теленовелите в Латинска Америка? Обличане, къдри, всичко им приличаше.

Даже и в музиката по едно време имаше латино залитане. Веднага се сещам за Триумф на страстта на 88, който уж е вдъхновен от Дивия запад, но реално визията на певиците е като по-секси версия на дрехите на жените от "Трима братя три сестри". Но тази латино мода е още от преди това. Дори псевдонимът на Магдалена Санчес е нарочно избран да звучи латино. Десислава също пееше на испански по едно време, на нея много й отива.

Така е, да не забравяме че именно покрай същия сериал който беше голям хит Райнуш направи подобен клип, покрай турне 2004:

 

  • Like 1
  • Love 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 14 часа , Fast каза:

От 1994 до 2002 са били мрачните години на мутрофолка, когато са доминирали пародийно-циничните песни за борци, шефове, чичковци-паричковци, пиленца и тн. През 2003 започва ера на модернизация и интеграция към официалната масова култура, когато Мтел сключват договор с Пайнер, а Азис пълни стадион Васил Левски, и завършва през 2009 с първото безплатно турне и спирането на масовото производство на албуми. После имаха период, в който бяха тотално затънали в нишата в опит да съхраняват съществуващите си слушатели, до старта на новите под-лейбъли като Даймънд и Алфа, които помогнаха да популяризират фолка отново сред младите. Имам чувството, че през следващите 1-2 години жанрът ще претърпи още един ренесанс.

За пореден път си толкова далеч от реалността. Ако до 2003 хората само бяха чували за мутрите и фолка, и ги бяха приемали за слушатели, то в ерата на модернизацията това се потвърди. Тогава стана мутро фолк. В крайна сметка Коко Динев, Жоро Илиев, Гигов и т.н. се появиха в национален ефир. Отделно Цуцка и Гуцко си станаха двойка.

И през 94 и през 2014 образно нали когато цинична хитова песен се появи става най. - големия хит. Както е имало "радка пиратка", така е имало и "милионерче". Това си е част от жанра, кючеците и циганиите са си в ядрото на поп - фолка. 

Азис пълни сектор Г от Васил Левски бтв, не стадиона. Отново говориш глупости. 2001 вече чалгата си е навсякъде, имаха си концерти. 2004 отидоха по стадионите, факт, но това беше по скоро кулминацията която се задържа няколко години. Не беше баш началото. Началото е било 99 година. 

И да обобщим, 2003 започна модернизация именно защото мутрите наляха пари в изгорите си и Пайнера започна да пести. Ако това не е мутрофолк не знам кое е, но ти си знаеш твоето. 2003 започнаха годините в които "трябва" да си намериш спонсор. 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Певица на десетилетие 1990-99' като цяло - Глория

Певица на 2000-09' - Ивана / Преслава

Певица на 2010-19'  - Галена 

Певица на 2020-29' (засега) - Галена, без конкуренция

  • Like 2
  • Love 1
  • drunk 1
 

 

Link to comment
Сподели в други сайтове

Галеновите могат да намесят Галка дори в разговор за ракетно инженерство. Пристрастени са към ежеминутното й коронясване. Аха да се завъди някаква смислена тема и гърмят с постове като горния.

  • Like 3
  • Haha 2
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

Точно заради такива обсбени фенове някак и самата тя ти става антипатична…

Бута я за певица на всяко десетилетие, а тя дори не може да пее жената.

Аман.

Сега очакваме и отчет на милионите ѝ гледания в спотифай, ютуб, дийьер, вибокс и порнхъб 😏😏😏😏

  • Like 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 5 минути, omline каза:

Галеновите могат да намесят Галка дори в разговор за ракетно инженерство. Пристрастени са към ежеминутното й коронясване. Аха да се завъди някаква смислена тема и гърмят с постове като горния.

С извинение, не ме вълнува кой кого е спонсорирал през 90те и началото на 00те, ако това е темата, съдейки по коментарчето над моят, защото другите не съм ги чел. ;) 

 

Пък от друга страна кой ви спира да си коментирате смислените теми? Ти намесваш мен(нас), не обратното. Както е казала една икона:
"Ти ми търсиш диалог и обяснения ли?!"
VIP Brother: Женско царство - Ураганът Мария - NOVA

 

 

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, NazzkO каза:

Точно заради такива обсбени фенове някак и самата тя ти става антипатична…

Бута я за певица на всяко десетилетие, а тя дори не може да пее жената.

Аман.

Сега очакваме и отчет на милионите ѝ гледания в спотифай, ютуб, дийьер, вибокс и порнхъб 😏😏😏😏

Възрастен човек позволява друг човек да му стане антипатичен, заради съвсем друг човек и после имат смелостта да се мислят за яки и над нещата с подобни коментари. Смях в залата!

  • Like 1
 

 

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Willy каза:

Певица на десетилетие 1990-99' като цяло - Глория

Певица на 2000-09' - Ивана / Преслава

Певица на 2010-19'  - Галена 

Певица на 2020-29' (засега) - Галена, без конкуренция

1990-99 - Глория

2000-09 - Ивана и Преслава

2010-19 - Галена и Преслава

2020 -29 - Емилия Башур

  • Haha 1
  • drunk 1
2.jpg3.jpg8.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

Абе Галош може да не може да пее, ама си е претендент за певица на година или първа подгласничка вече 20 години. Уили си е прав, сега и Преслава е някъде там, но двете са си топа. 

Певица на десетилетие 1990-99' като цяло - Глория

Певица на 2000-09' - Ивана / Преслава

Певица на 2010-19'  - Галена, Преслава 

Певица на 2020-29' (засега) - Галена, без конкуренция

И аз мисля така. 

Link to comment
Сподели в други сайтове

Guest
Тази тема е затворена за нови коментари.
  • Последно видели темата   0 Потребители

    • Няма регистрирани потребители, които да гледат страницата в момента.
×
×
  • Create New...