Jump to content



Поп фолк скандали


Препоръчани коментари

преди 1 час , NazzkO каза:

 

А най са ми смешни някакви индивиди, като фамозната Глория, която в тъпата телевизия на дългия обясняваше как държавата трябвало да дава пари за... култура. Явно сравнява творчеството си с театри, постановки и спектакли. И ако го е докарала до това да търси пари от държавата... жива да не бях.

 

На мен пък са ми най-смешни интернет тролове като теб, които търсят утеха на болния си живот по форумите. Ако има певица, която да е премълчавала сума ти неща, когато е можела да се оплаче, това е точно Глория. Никога няма да я чуеш да реве за награда, да мрънка, да обвинява някой друг. Помощта на държавата не трябва да е химера за никого, това е нещо съвсем нормално и в нормалните държави има мерки, които подпомагат такива като Глория, Млория и т.н. Но не това е важното. Ако има "чалгарка", която все пак да е оставила нещо в културния живот на тая страна, това е точно тя. Другото са някакви твои интерпретации, че се е оплаквала, че искала, че се сравнявала... Само глупости. Занимавай се с нещо полезно!

  • Like 3
  • Haha 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, omline каза:

Мерси, че го споменаваш, защото това е добър повод пък да отбележим, че такива платформи (колкото и голям фен да съм им) абсолютно не са алтернатива на дисковете и касетките от едно време, защото е абсурдно да си попфолк изпълнител (или какъвто и да е изпълнител на пазар, различен от световния) и да се бориш за слушания редом със световни звезди, тъй като платформите ги третират абсолютно равностойно в оценяването на единица слушане при космическа разлика в публиката им.

Горе спомена, че си гледал социална дилема, следователно си разбрал, че тези програми работят с определен алгоритъм. Музиката, която виждам аз е подобна на музиката, която слушам или съм търсил. Отделно, не ги третират равностойно, а на база на слушателите, Senhor спомена, че плаща 10 лв на месец, аз плащам под 1 лев на месец (ползвам промо семейна оферта - с турски акаунт), следователно за музиката, която слуша той отиват повече пари от колкото за музиката която слушам аз.

Всичко си е пресметнато, има хора, екипи, музикални гилдии, продуенти които са сметнали кое как е най-честно за всеки.

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, gabbati каза:

Може ли цял живот да се слуша от дискове и аудио касети? Света се развива, нека и поп-фолка с него.

Не е идеята на какво слушаш, а как плащаш за това, което ползваш. Ако не даваш пари от джоба си, плащаш с компромиса да видиш любимия си изпълнител в ролята на...да, познахте..."Гъзарка". Билета за концерт е много добър начин да потребяваш музиката, която харесваш в днешно време - но това няма как да стане с песни като....ку-ку познай... :D

6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, DenFevgo каза:

На мен пък са ми най-смешни интернет тролове като теб, които търсят утеха на болния си живот по форумите. Ако има певица, която да е премълчавала сума ти неща, когато е можела да се оплаче, това е точно Глория. Никога няма да я чуеш да реве за награда, да мрънка, да обвинява някой друг. Помощта на държавата не трябва да е химера за никого, това е нещо съвсем нормално и в нормалните държави има мерки, които подпомагат такива като Глория, Млория и т.н. Но не това е важното. Ако има "чалгарка", която все пак да е оставила нещо в културния живот на тая страна, това е точно тя. Другото са някакви твои интерпретации, че се е оплаквала, че искала, че се сравнявала... Само глупости. Занимавай се с нещо полезно!

Разбрал си абсолютно нищо от написаното. Интернет трол си ти , който се появяваш като чуеш Глория и някой спука розовия кралски балон, в който живееш. 

Явно имаме различни представи за култура и културно наследство и ценности, и слава Богу 🤗 не вярвам да имам какво повече да кажа на човек, който характеризира не сме безгрешни, намери си майстора и ако бях се родила река... като култура  😂 няма лошо, просто моята представа за култура е различна 😜

Пс модератор да реагира, не сме длъжни да търпим кралски истерии започващи хапливо коментиране на личностна основа, тъкмо се позавъртяха някакви различни от броене на гледания дискусии

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Olay каза:

Горе спомена, че си гледал социална дилема, следователно си разбрал, че тези програми работят с определен алгоритъм. Музиката, която виждам аз е подобна на музиката, която слушам или съм търсил. Отделно, не ги третират равностойно, а на база на слушателите, Senhor спомена, че плаща 10 лв на месец, аз плащам под 1 лев на месец (ползвам промо семейна оферта - с турски акаунт), следователно за музиката, която слуша той отиват повече пари от колкото за музиката която слушам аз.

Всичко си е пресметнато, има хора, екипи, музикални гилдии, продуенти които са сметнали кое как е най-честно за всеки.

Нищо подобно - няма такива хора, които да търсят и да изчисляват справедливост за всички, а критерият е абсолютно еднакъв при абсолютно различие в броя на публиката. България много отдавна е част от глобален пазар, а тези платформи мислят единствено за собствената си печалба.

6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

Току що, NazzkO каза:

Разбрал си абсолютно нищо от написаното. Интернет трол си ти , който се появяваш като чуеш Глория и някой спука розовия кралски балон, в който живееш. 

Явно имаме различни представи за култура и културно наследство и ценности, и слава Богу 🤗 не вярвам да имам какво повече да кажа на човек, който характеризира не сме безгрешни, намери си майстора и ако бях се родила река... като култура  😂 няма лошо, просто моята представа за култура е различна 😜

Появявам се тогава, когато имам какво да кажа, най-често, когато прочета някоя нелепица. Съвсем нормално е да не харесваш даден изпълнител, но трябва да имаш реална представа за него и да опиташ да бъдеш обективен. Иначе се връщаме в седми клас, когато всичко беше или черно, или бяло. 

Прекрасно е, че споменаваш "Ако бях се родила река" - изключително стойностен текст, какъвто рядко ще срещнеш в музиката изобщо, не само в чалгата. Културата на една страна включва и музиката, а българската музика включва и поп-фолка. Ариа също е част от културата на България. Какво ще остави обаче въпросната певица след себе си е съвсем друга тема. 

За щастие Глория е оставила много хубава музика, написана от български автори, изпята на български език. Дали на теб ти харесва или не е абсолютно без значение. Има я, там е, оставила е следа. Възродила е множество български фолклорни песни, направила ги е достъпни за по-младото поколение, отделно е създала и авторски такива, с което е обогатила културното наследство на страната.

Всякакви други теории и злобни изказвания са излишни и напълно ненужни. 

  • Like 5
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, DenFevgo каза:

Появявам се тогава, когато имам какво да кажа, най-често, когато прочета някоя нелепица. Съвсем нормално е да не харесваш даден изпълнител, но трябва да имаш реална представа за него и да опиташ да бъдеш обективен. Иначе се връщаме в седми клас, когато всичко беше или черно, или бяло. 

Прекрасно е, че споменаваш "Ако бях се родила река" - изключително стойностен текст, какъвто рядко ще срещнеш в музиката изобщо, не само в чалгата. Културата на една страна включва и музиката, а българската музика включва и поп-фолка. Ариа също е част от културата на България. Какво ще остави обаче въпросната певица след себе си е съвсем друга тема. 

За щастие Глория е оставила много хубава музика, написана от български автори, изпята на български език. Дали на теб ти харесва или не е абсолютно без значение. Има я, там е, оставила е следа. Възродила е множество български фолклорни песни, направила ги е достъпни за по-младото поколение, отделно е създала и авторски такива, с което е обогатила културното наследство на страната.

Всякакви други теории и злобни изказвания са излишни и напълно ненужни. 

Аз харесвам доста песни ма Глория и си ги слушам. Коментарът ми изобщо не беше с цел хейт. Смятам, че попфолкът не може да сехарактеризира като култура и толкова. 

Link to comment
Сподели в други сайтове

Какви са тези глупости, че турнетата едно време били посещавани, защото певиците били трудно достъпни, като те се спукваха да имат по 40 участия в месеца? Докато си стоим тука и броим гледания и слушания, ще сме си на този хал. Виждаме, че с тях зали не се пълнят. 

  • Like 6
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, GSA каза:

Какви са тези глупости, че турнетата едно време били посещавани, защото певиците били трудно достъпни, като те се спукваха да имат по 40 участия в месеца?

Абсолютно, да. Дори тогава бяха по-достъпни от сега - по две участия дневно си беше нещо в реда на нещата. Просто за мен лично няма никакви обективни аргументи в полза на сегашното положение...сори Майкъл...

  • Like 3
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, omline каза:

Нищо подобно - няма такива хора, които да търсят и да изчисляват справедливост за всички, а критерият е абсолютно еднакъв при абсолютно различие в броя на публиката. България много отдавна е част от глобален пазар, а тези платформи мислят единствено за собствената си печалба.

Явно, не си гледал филма или не си разбрал неговия смисъл.. От филма става пределно ясно, че няма такова нещо като глобален пазар, всичко, което виждаш в интернет е на база на това, кое алгоритмите смятат, че тебе ще те вълнува на база на твоето онлайн поведение. Спотифай също като тези платформи ти предлага музика, която ти ще слушаш. 

С какво диск, който ще си купя от OMV наречен 100 mp3-kı e полезен за музикантите от това сами да решават как да си промотират музиката в платформа. Спотифай не е музикална компания, а платформа, продуентите и изпълнителите сами решават как да я използват.

преди 3 минути, GSA каза:

Какви са тези глупости, че турнетата едно време били посещавани, защото певиците били трудно достъпни, като те се спукваха да имат по 40 участия в месеца? Докато си стоим тука и броим гледания и слушания, ще сме си на този хал. Виждаме, че с тях зали не се пълнят. 

Да, за 200-300 лева на участие в Горно нанагорнище в кръчмата на Бай Ставри, а преди това в читалището на съседното село. Знаем носталгичните историите, как са ходили с влак или на автостоп за участие.

  • Like 1
  • Confused 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

И сега и преди има хубави неща. Сега мутрите са по "лимитирани" и на повечето им се налага да си плащат (вече). Но са по разкрепостени, по комерсиални. Има й такива като Галена, които се стремят да се развиват и да предлагат продукция на мнооооооого високо ниво. 

Колкото и да го дъвчем, времената няма да се върнат. Всяко време е оставило както добри, така и лоши неща. Технологиите се развиват, вкусовете също. Който иска да е актуален, трябва да върви с тях или поне да се опитва. Такива като Глория и Ивана за съжаление, както и много други не приемат това и са отхвърлени от масата.

Същото е и с много лекари, архитекти, инженери, не искат да преминат към новите софтуери и технологии и после се чудят защо по - слаби поначало специалисти им стават шефове. Многооооо задълбах, ай лека ви нощ. Смоквам си последен JoinТ и винце и съм gg. 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Love 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, Olay каза:

Явно, не си гледал филма или не си разбрал неговия смисъл.. От филма става пределно ясно, че няма такова нещо като глобален пазар, всичко, което виждаш в интернет е на база на това, кое алгоритмите смятат, че тебе ще те вълнува на база на твоето онлайн поведение. Спотифай също като тези платформи ти предлага музика, която ти ще слушаш. 

Никакво значение нямат алгоритмите в случая - важно е само дали от това потичат пари към творците конкретно от България - отговорът е "Не" - не и такива, които да си заслужават инвестицията в нещо ново, което би било смисленото положение -чертата, която се тегли накрая обикновено показва , че и най-слушания български изпълнител да си - възнагражденията са смешни. Смислено положение е това, при което творците работят директно за публиката си, а тя също толкова директно им се и отплаща - към днешна дата това е постижимо само под формата на билет за концерт и евентуално мърчъндайзинг.

6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 1 час, Olay каза:

Оф, като почнете колко велика и масова музика била чалгата преди 15 години ... 

Преди 15 години чалгата беше табу, гледаше се с презрение и като долна музика. Изпълнителите не се канеха по предавания и се излъчваха единствено по Планета/Фен и най-долнопроните кабеларки.

Към днешна дата, слава Богу, към чалгата се гледа единставено като към лесно смилаема комерсиална музика;

Преди 15 години имаше Мария Илиева, Графа, Каризма, Руши, Мишо Шамара, Ванко1, Антибиотика, Сленг, д2 , към които се гледаше сериозно, сега чалгата няма реална конкурения - Криско, Тита и Гери-Никол са си чалга в очите на масовия българин. Погледнете 'трейдинга' само чалга песни (и турски сериали);

За последните 12 месеца, най-слушаните 20 изпълнители в Ютуб са от чалга жанра (вкл. Дриско); 19 от 20 песни са чалгии. В стрийминг платформите (днешния еквивалент на 'продадени албуми' от бг песните, масово в топа са чалгиите. Кога в историята на чалгата, тя е била толкова слушана. Кога в 'златната ера' на чалгата, 95-05 тя е имала 19 от 20те най-слушани песни?

Последния албум на Преслава има над 100 милиона слушания само в тубата. Това на колко продадени албума се равнява от 'онзи' период. Кой албум на Глория е слушан 100 милиона пъти?

Ми 100 хил. човека са си купили албума и са го слушали хиляди пъти. Какво се правиш, все 1 преди не се е слушали музика. Даже много повече се слушаше конкретно чалгата, понеже достъпа до всякакъв вид музика беше доста по-ограничен. В момента мога да си пусна руско, българско, английско, корейски ако щеше и т. Н.т. Много по-слушана беше чалгата, но как да го разбере някой който  е 01 набор. 

 

Кой ще предположи, че 16 години по-късно ще гледаме същия клип :D Че даже и по рано го гледаме пак.. 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, omline каза:

Никакво значение нямат алгоритмите в случая - важно е само дали от това потичат пари към творците конкретно от България - отговорът е "Не" - не и такива, които да си заслужават инвестицията в нещо ново, което би било смисленото положение. Смислено положение е и това, при което творците работят директно за публиката си, а тя също толкова директно им се и отплаща - към днешна дата това е постижимо само под формата на билет за концерт и евентуално мърчъндайзинг.

Пайнер е взел от Галена и Преслава по над 50 000 лева от Спотифай (а едва стартират да се развиват там), но викаш пари от там не се печелят;

И концертите не са директна транзакия, защото се плаща и за посредник, промоутър, зала, озвучаване и т.н.

Викаш, вместо да плащаме за Спотифай, да ходим да им плащаме на ръка, а те да ни подават флашка с песните си.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Сашо каза:

Ми 100 хил. човека са си купили албума и са го слушали хиляди пъти. Какво се правиш, все 1 преди не се е слушали музика. Даже много повече се слушаше конкретно чалгата, понеже достъпа до всякакъв вид музика беше доста по-ограничен. В момента мога да си пусна руско, българско, английско, корейски ако щеше и т. Н.т. Много по-слушана беше чалгата, но как да го разбере някой който  е 01 набор. 

Дори аз, който се скъсах да въртя албума на Праси съм го слушал едва 20 пъти ( близо 12 часа); 1000 слушания на 'касетката' са г/д 550 часа слушане на албума, което е абсурд. 100 милиона слушания са поне 1 милион албума в продажба, ако всеки който си купи касетка я слуша средно 100 пъти - или 3400 минути примерно; което пак е асурдно много.

Как се е слушало нещо повече, ако е било по-ограничено? А и аз сравнявам чалгата с останалата българска музика, а не чалгата с останалата музика по цял свят (както съм, и казал по-горе)

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, Olay каза:

Пайнер е взел от Галена и Преслава по над 50 000 лева от Спотифай (а едва стартират да се развиват там), но викаш пари от там не се печелят;

Като си решил да издребняваме, ще издребняваме - да приемем че Преса и Галя могат да направят поне 9 милона всяка на всичките си песни и да постигнат с родилни мъки тези 50 000 лв. на калпак за продуцента си за има няма 2 години. Айде сравни го с 40 000 касетки по 5 лв. и поне още 10 000 диска по 10 лв. в рамките на 1 година. Твоята математика какво показва - защото моята показва брутна печалба от около 300 000 за 1 година - махни инвестираните пари, които са приблизително 50 000 - това е 250 000 чиста печалба, която изпълнител и продуцент си делят (разбира се в случай че са им коректни отношенията). Концертите са единственото, което може да доближи нещата до тези мащаби...

....та в този случай когато някой почитател на Глория изисква уважение от почитател на Преса (или още по-лошо на Теди Александрова) вторият трябва да знае, че съвсем резонно първата има високо самочувствие, въпреки нехитовостта си към момента, защото тя е причината да я има втората.

  • Like 4
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, omline каза:

Като си решил да издребняваме, ще издребняваме - да приемем че Преса и Галя могат да направят поне 9 милона всяка на всичките си песни и да постигнат с родилни мъки тези 50 000 лв. на калпак за продуцента си за има няма 2 години. Айде сравни го с 40 000 касетки по 5 лв. и поне още 10 000 диска по 10 лв. в рамките на 1 година. Твоята математика какво показва - защото моята показва брутна печалба от около 300 000 за 1 година - махни инвестираните пари, които са приблизително 50 000 - това е 250 000 чиста печалба, която изпълнител и продуцент си делят (разбира се в случай че са им коректни отношенията). Концертите са единственото, което може да доближи нещата до тези мащаби.

За 9 милиона се дават 67 хиляди г/д. Както и да е.

Разходите за 40 000 касетки и 10 000 диска не са едва 50 000 лв. Имаш, издаване, дистрибуция, процент за посредника, да не говорим че не целия произведен тираж се продава. От тези 300 000 лева, 60 000 лева е едва ДДС-то; като не броим изобщо другите разходи и данъци.

Колко са разходите за Спотифай? - 2лв даже няма.

  • Haha 1
  • Confused 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Olay каза:

За 9 милиона се дават 67 хиляди г/д. Както и да е.

Разходите за 40 000 касетки и 10 000 диска не са едва 50 000 лв. Имаш, издаване, дистрибуция, процент за посредника, да не говорим че не целия произведен тираж се продава. От тези 300 000 лева, 60 000 лева е едва ДДС-то; като не броим изобщо другите разходи и данъци.

Колко са разходите за Спотифай? - 2лв даже няма.

Фактът че Пайнер си имат собствена печатница, сами си произвеждаха и дискове и касети и после сами си ги разпространяваха явно не важи пред тази невероятна златна мина наречена Спотифай.

6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 1 минута, omline каза:

Фактът че Пайнер си имат собствена печатница, сами си произвеждаха и дискове и касети и после сами си ги разпространяваха явно не важи пред тази невероятна златна мина наречена Спотифай.

Другата причина е, че от 2000та година минаха вече 20 години, аз CD плеър нямам дори в колата. Нито смятам да мъкна уокмен като съм в градския/фитнеса/тичам и т.н.

Вариантите са:
1)Да не издават музиката си на носители удобни за хората и следователно да не взимат нищо;
2)Да издават музиката си в удобни за потребителите носители и да печелят приходи;

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Olay каза:

Другата причина е, че от 2000та година минаха вече 20 години, аз CD плеър нямам дори в колата. Нито смятам да мъкна уокмен като съм в градския/фитнеса/тичам и т.н.

Вариантите са:
1)Да не издават музиката си на носители удобни за хората и следователно да не взимат нищо;
2)Да издават музиката си в удобни за потребителите носители и да печелят приходи;

 

преди 1 час , omline каза:

Не е идеята на какво слушаш, а как плащаш за това, което ползваш. Ако не даваш достатъчно пари от джоба си, плащаш с компромиса да видиш любимия си изпълнител в ролята на...да, познахте..."Гъзарка". Билета за концерт е много добър начин да потребяваш музиката, която харесваш в днешно време - но това няма как да стане с песни като....ку-ку познай... :D

 

  • Like 1
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

Само да вметна, тъй като някъде нагоре прочетох, че преди 15-20 години в чалгата нямало конкуренция: Ако в момента има 10-15 наистина действащи изпълнители с участия и хитове, по онова време имаше поне 50. Буквално всеки имаше поне по един хит, дори и най-треторазрядните. Чалгата тогава течеше и от чешмата. Много музикални компании, много песни, албуми, изпълнители, концерти, награждавания. Така че точно обратното - конкуренция тогава бол. А тъй като всеки вадеше и албум, издаваните песни на година също бяха много повече. 

И най-важното е, че съревнованието беше на ниво музика, а не на ниво клипът Ми е по-скъп от клипа Ти. 

  • Like 5
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, DenFevgo каза:

Тъпото е че и тези дето спорят, и тези дето повдигнаха темата смятат, че на мен, на теб, на @pacho и т.н. и т.н. ни е мъка че някоя си от него време не е актуална сега или пък че имаме носталгия по касетите и дисковете. А ни е мъка защото помним, че именно така публиката вдъхновяваше музиката, а днес е нуждата на дискотеката.

Има нещо обаче по което и това и онова време си приличат - богатите хора, които осигуряват бакшиша - преди време мутрата, към днешна дата богатото синче - в различни мащаби може би, но все пак винаги ги има.

  • Like 1
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

О, Боже, тая Десислава съвсем е изперкала. Критическата ли я тресна, та е в такива крайности? 

Може ли такова име да падне дотам, че да се радва, че е вече в някаква мизерна компания, продуцираща де що се е опитала да пее новоизлюпила се "звезда". Чак ги определила като "големи професионалисти" тия от Хит Микс Трикс Пикс... Големи професионалисти, няма що - пълна аматьорщина. И като ми изпрскат грозните си плочки, написани само на латиница, и заедно с голямото си лого, та закрият половината клип - абсолютен еталон за качество и професионализъм! 

Между другото, няма ли някаква наредба/закон или там нещо подобно по отношение на изписването на текст (български) в медиите? Позволено ли е подобна, бих я нарекъл гавра с българския език? 

Да се върна на наша Десислава - голямо разочарование. То бива омотаност, но тя просто бие тъпомера. Какво ѝ пречи да си развива своя канал, да си прави песните там и да си гледа живота, без да се занимава с глупости. А ако е подписала договора и през ретроградния Меркурий, не ми се мисли, хаха. Аз май вече наистина ще се отказвам от нея... Ебати. 

  • Haha 3
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 7 часа , HIStory каза:

Поредните глупости. Колко по-национален ефир да видят от БНТ при Кеворкян (Азис 2004-та и Глория 2005-та), онова тъпо предаване "По-добре късно..." по БНТ също канеше чалга изпълнители, за Слави в най-гледания му период и за Гала по Нова да не говорим - през ден имаше по някоя чалгарка. 

 

БНТ дори им отделяше час седмично и им правеше тв версии.

преди 6 часа , GSA каза:

Какви са тези глупости, че турнетата едно време били посещавани, защото певиците били трудно достъпни, като те се спукваха да имат по 40 участия в месеца? Докато си стоим тука и броим гледания и слушания, ще сме си на този хал. Виждаме, че с тях зали не се пълнят. 

Абсолютно, имаха по 3-4 участия на ден, но са били толкова наивни, че пак нищо не са видели. Те и сега са си тъпи. 

  • Like 4
  • Love 2

Гърмеж!

image.jpeg.f4e0b042037ac6e3cf69046d2bdfaa66.jpeg

 

 

Link to comment
Сподели в други сайтове

  • Fast locked, unpinned and unfeatured this Тема
Guest
Тази тема е затворена за нови коментари.
  • Последно видели темата   0 Потребители

    • Няма регистрирани потребители, които да гледат страницата в момента.
×
×
  • Create New...