Jump to content



Докога ще се омаловажават успехите на първата във фолка - Глория?


Препоръчани коментари

Доколкото съм запознат подновяването на права струва много по-малко отколкото да платиш за нова песен. Така че не знам каква е тази огромна сума, която Глория да не може да си позволи. По-добре да не поделя авторски права с Пайнер. Виждаме какво стана с Камелия - накара Митко да се бръкне за правата над старите й песни, както и за част от клиповете. И сега не може нищо да си качи в канала, докато не изтекат 10 години от издаването на Проект 13.

По принцип би трябвало да е така, но първо - "Откраднат миг" е точно на 20 г., което означава, че трябва да я подновява двойно, ако не го е направила 2007, а май не го е... затова и не влезе в двд-то от концерта 2009 и в тройния бест.

Тезата на някои автори е, че цената на песента се вдига, защото от гледна точка на дистанцията на времето се приема за класика.

 

Така, както сега да си купиш една плоча от 70-те примерно струва майка си и баща си, понеже са колекционерска рядкост.

Заради това и Глория не записа "Ти ужасно закъсня" - един приятел работеше в една партийна телевизия и взимаше интервюта за различни личности към едно предаване там. Покани Георги Станчев и го накарах да попита за Глория, защото вече правата на Антибиотика за същата песен бяха изтекли. Той каза, че Глория се е отказала, като е чула за каква цена става дума. Повечето такива автори наистина с годините изперкват и се изхвърлят.

 

Ако на Глория наистина й е важно собственото й творчество, както трябва да бъде, ще извади пари и ще си поднови правата на големите си стари хитове. Димчо продаде "Протегни ръце, вземи ме" на Джулия, преди да стане известна. Макар че, пак казвам - дори и като самопродуцираща се Пайнер трябва да подкрепят Глория. Ок, не са на келепир от договора й, но къде им е функцията на продуценти?

Link to comment
Сподели в други сайтове

Нека си го кажем сериозно: Глория има 10 - 15 песни, които стават за налагане и може да ги пее пред публика. Не са чак толкова много за плащане. Общо взето има от албум по 1, максимум две песни, които са хитове. Другото е пълнеж!

Link to comment
Сподели в други сайтове

Нека си го кажем сериозно: Глория има 10 - 15 песни, които стават за налагане и може да ги пее пред публика. Не са чак толкова много за плащане. Общо взето има от албум по 1, максимум две песни, които са хитове. Другото е пълнеж!

Само в "За добро или зло", "Илюзия" и "Крепост", "Носталгия" и "12 диаманта" има поне по 3 хита във всеки.

Просто си неглижира песните от 90-те, не ща да ги подновява. Дежурната реплика е "а тия новите песни защо ги правим".

Link to comment
Сподели в други сайтове

По-добре да не ги прави. Не вижда ли, че нищо не става от тях :mf_surrender: Толкова пък да е кон с капаци.

Напротив, страхотни са! Глория няма слаба песен в дискографията си с изключение на Пълнолудието и Пътя.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Колкото и да и се иска на баба ви Гло да е първа и да я наричат прима- Не Е ... Тони си е примата Бедни и богати 1993г, Звезди ли искаш да ти свалям 1988,1989 някъде.Самата Глория си го признава, че Тони я е насърчава да се пробва. Вие си пейте...

Link to comment
Сподели в други сайтове

Колкото и да и се иска на баба ви Гло да е първа и да я наричат прима- Не Е ... Тони си е примата Бедни и богати 1993г, Звезди ли искаш да ти свалям 1988,1989 някъде.Самата Глория си го признава, че Тони я е насърчава да се пробва. Вие си пейте...

Тони Дачева е примата, ама на оркестър "Кристал". На всекиго поотделно ли трябва да се обяснява, че тази жена до 1998 не е самостоятелна певица?! Даваш за пример песни, които са градски фолклор или преводни, които с оркестъра са популялизирали. Персоналните заслуги на Тони Дачева за жанра какви са? Банани, шоколади, бонбони, жици? Че е страхотна певица, страхотен човек и приятел - това е факт, но хайде всеки да си знае мястото, а? Колко концерта има, какви тиражи е направила освен 100 000 на дебютната им видеокасета с "Кристал" и колко хита са нейни лични авторски?

 

Първата в Пайнер нали знаеш коя е? Допреди нея всичко си беше на ниво художествена самодейност, като изключим Кичка Бодурова.

Не може да се каже лесно кой е пръв, втори, трети. Андон Събев и Хисарския поп са супер митични образи с никаква кариера, но и те се приемат за основоположници, не знам на какво обаче, защото дирята после им се губи. Гледайте малко по-глобално на нещата.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Може ли отново да го обесниш не разбрах :D. Само защото е била в оркестър не е прима ??? И да огромна част от песните Тони ги е писала сама ! Давам примера със песента Мили мой лично на едно интервю тя казва, че е нейна и огромна част от песните и музиката са нейни или Краси Христов ? Кво сякаш баба Гло няма сръбски кавъри. Била прима на оркестъра - пълни глупости...

Link to comment
Сподели в други сайтове

Колко самостоятелни концерти в НДК има Тони Дачева?

Колко самостоятелни концерти в зала "Христо Ботев" има Тони Дачева?

Колко самостоятелни концерти има из читалища/зали в провинцията Тони Дачева?

Колко самостоятелни хита има Тони Дачева?

Колко е тиражът на последният албум на Тони Дачева?

Колко награди за "Певица на годината" има Тони Дачева?

Колко фенове има Тони Дачева?

Какъв е хонорарът на Тони Дачева?

Колко е заработила Тони Дачева в най-пиковите си години?

Link to comment
Сподели в други сайтове

Колкото и да и се иска на баба ви Гло да е първа и да я наричат прима- Не Е ... Тони си е примата Бедни и богати 1993г, Звезди ли искаш да ти свалям 1988,1989 някъде.Самата Глория си го признава, че Тони я е насърчава да се пробва. Вие си пейте...

Абсолютно ненужен пост. Да си прима не значи да си първа по хронология.

Отделно съм убеден, че всеки фен на Глория харесва или най-малкото уважава Тони Дачева.

А че Тони и "Кристал" са си легенди - абсолютен факт. Песните им от онова време и до днес взривяват.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Може ли отново да го обесниш не разбрах :D . Само защото е била в оркестър не е прима ??? И да огромна част от песните Тони ги е писала сама ! Давам примера със песента Мили мой лично на едно интервю тя казва, че е нейна и огромна част от песните и музиката са нейни или Краси Христов ? Кво сякаш баба Гло няма сръбски кавъри. Била прима на оркестъра - пълни глупости...

Няма нужда да ми обЯсняваш или аз да ти обЯснявам. Наясно съм с песните на Тони с "Кристал", без "Кристал", с Найден, без Найден. Албумът "Пей, сърце" е жесток и го обожавам и до днес. Най-големите хитове на Тони Дачева са стари градски песни - пели са ги музиканти и просто с оркестъра ги възпроизвеждат, записват - издават, като в началото доста аматьорски - са ръчно направена касетки, без обложки, само с надписи на пишеща машина. Албумите им до 1993 бяха пълни с гръцки и сръбски песни - я преведени, я директно записани, без да са получили разрешение. Знам, че имат песни като "Мили мой" и "Дъще моя", които Тони е писала като текст, а Красимир Христов - музика, но повечето им неща си биеха яко на чалгия, а по видеокасетките се показваха Юлия Бикова и компания застаряващи танцьорки в супер пошъл вид. Както и да е, това е било атракция едно време за нашите родители, въпреки че аз специално нейна видеокасета съм нямал.

 

Когато Глория се появи, нещата се разграничаха от чалгата и влязоха в руслото на поп-фолк. При нея имаше рок елементи заради Максим Горанов, имаше етно/фолклорни елементи в песни като "Ти роден дом", както и парчета като "Моя земна съдба" и "Свят чудесен", които звучат супер модерно за времето си. Текстовете й бяха за нещата от живота, ама не за сто кила банани и как няма пари за цигари, а поучителни. После почна да налага авторски песни и нещата се култивираха. Едни Румяна, Нелина и Еми Стамболова също пеят от 1994 вече като известни певици. Но се гледа по-глобално на нещата. Кой с какво е допринесъл за жанра. Най-бомбастичните тиражи и продажби са на Глория, която 1995 има най-продаван албум в държавата, повече и от този на Лили Иванова за Пайнер тогава. Първите фотосесии са нейни. Първите концертни турнета в чужбина. В много неща е първа. А примата - това е смешно понятие. В цял свят на прима се нарича онази, която е най-актуална.

 

Линкът към интервюто, което си дал, е пълен фалш - Тони Дачева не се изразява така. Все пак Глория и Тони Дачева са видели пълни зали, летни театри и стадиони много преди много други и знаят какво е слава в истинския смисъл на думата. Освен това са приятелки. Но Тони няма толкова амбиции и никога не е претендирала, за което евала - ако беше друга, щеше постоянно да се изтъква. Просто ти казвам, че е могла да направи много повече и много по-трудно щеше да й е, ако беше сама.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Публикувано (редактирано)
Първо, имиджът й винаги е бил някак по-лек. Тук може и да ми скочите, но сравнете я с една Ивана примерно. Втората сякаш има някаква тежест в обществото, с тежките и социални теми, които е засягали и в песни, и в интервюта. Докато на Глория интервютата (повечето) са като на някоя кифла, свързват я с кой ли не от подземния свят и т.н.

И второ, тя е слаба във фолклора, а на нейната възраст това вече е голям минус.

 

Евала. Много точна преценка.

За мен Глория е най-прехвалената певица. Самочувствие, джуки, чупки, стойки, пози, мутри.

Нищо особено, а с големите претенции. Била първата, била примата, била омаловажавана и нз си още какво. Пълни глупости. Не отричам успехите й от 90-те, но къде е сега?

 

И в обществото името й наистина няма абсолютно никаква тежест.

Имидж - дъното

Интервюта - плиткоумни, без особено съдържание и мисъл, няколко думи за новите "проекти", никаква обществена позиция по някаква важна тема и много фасони.

Песни - а...кой въобще ги слуша? Не събужда никакъв интерес.

Сценично поведение - абсолютно неадекватна. Никакъв контакт с публиката, не може да те усети и предразположи...в най-добрия случай ще събуди смях.

 

Спрете да ни навирате в мутрите успехите й от преди 15 години. Едно и също дъвчете.

И един истински голям хит няма тая жена с изключение на "Не сме безгрешни". За какво говорим въобще...Ивана, Деси Слава, Камелия, Анелия и Преслава я слагат в малкия си джоб. Ето това са истински големите имена в жанра.

Редактирано от Vancho
tumblr_pmldddChYM1tdxyhao8_400.png
Link to comment
Сподели в други сайтове

Евала. Много точна преценка.

За мен Глория е най-прехвалената певица. Самочувствие, джуки, чупки, стойки, пози, мутри.

Нищо особено, а с големите претенции. Била първата, била примата, била омаловажавана и нз си още какво. Пълни глупости. Не отричам успехите й от 90-те, но къде е сега?

 

И в обществото името й наистина няма абсолютно никаква тежест.

Имидж - дъното

Интервюта - плиткоумни, без особено съдържание и мисъл, няколко думи за новите "проекти", никаква обществена позиция по някаква важна тема и много фасони.

Песни - а...кой въобще ги слуша? Не събужда никакъв интерес.

Сценично поведение - абсолютно неадекватна. Никакъв контакт с публиката, не може да те усети и предразположи...в най-добрия случай ще събуди смях.

 

Спрете да ни навирате в мутрите успехите й от преди 15 години. Едно и също дъвчете.

И един истински голям хит няма тая жена с изключение на "Не сме безгрешни". За какво говорим въобще...Ивана, Деси Слава, Камелия, Анелия и Преслава я слагат в малкия си джоб. Ето това са истински големите имена в жанра.

 

:girl_witch: :girl_witch: :girl_witch:

 

Интересното е, че освен фенската група на Глория и още 2-3 свободни електрона, всички други имаме еднакъв поглед над ситуацията с Глория, но напишем ли го, се приема като плюене, обиди и т.н. Свободното слово не минава пред Глория и агитката и. Затова лайфовете и са с по 5 коментара. Защото гък не дава да и се казва, а човек, който вглъбен толкова в себе си и не позволява на никой да и дава наклон, за жалост просто не се развива.

 

И колкото и да е допринесла за фолка като жанр, не го е създала или обособила като стил тя. Румяна издава първия си албум 94, Диана - 95, Еми Стамболова - 93, Софка - 95, Тони Дачева - 89. Това, че някои са били формации с оркестри не означава , че нямат принос към оформянето на жанра. Бедни и богати аз я знам като песен на тони дачева, а не на Кристал... Модерни а били сръбските и гръцките певци в онзи момент и е съвсем логично след 90те когато са отпаднали забрание за такава музика, лека по лека да се формира като жанр. След као въпросните изпълнители , изброени по горе, не са повлияни един от друг, не можем да твърдим, че Глория е първата, както е следващата вълна{Деса, Кама, Бони, Азис}, които са основно повлияни от ГЛория, Тони Дачеваи Румяна.

В историята на музиката в много жанрове има имена,които не сме чували, но малкия период, в който са съществували, са допринесли за създаването на нови жанрове и това признание го получават години по късно... накрая обаче не помним кой е първия, а кой е най добрия и най големия - както е Елвис за рокдендрола, Дийп Пърпъл за хард рока, Майкъли Мадона за попа, Еминем и 2пак за хипхопа...

Обожавам Глория, но след години не съм сигурен дали ще се споменава като ключова за фолка фигура. Тя си го прави сама. в световен мащаб изпълнителите гледат да избягат от стила си, да рабтят с повечеекипи,защото всекище изкара на преден план своето виждане за песен и ще се развива като певица и човек... Комунистуческото в нея избива последните години.

За да не говоря празни приказки прикачвам информация от уикипедия:

Произход[редактиране | редактиране на кода]

По форма поп-фолкът (съкратено от „популярен фолклор”, според някои критици „поп и фолк”, като стилова смесица) се родее с балканско-ориенталската етно-музика. В музикознанието стилът е известен под името „етно поп”[4][5]. Думата чалга произлиза от турската дума зalgı — свирня, музика, която от своя страна произхожда от арабската дума шалга.[6]

 

Жанрът започва развитието си с появата на Хисарския поп, популярен от 80-те години на 20 век, както и с творчеството на оркестър „Кристали” от град Ямбол, чиято солистка от 1989-та до 1998 г. е Тони Дачева, наричана „Първата дама на поп-фолка”

image.png

Link to comment
Сподели в други сайтове

От Тони Дачева и подобни е тръгнала чалгата - цигании и простотии. Глория не е пяла чалга. Не виждам общото. Да, не е първата, но е първата най-ярка и голяма звезда, която оказва огромно влияние върху поп-фолка. Какво толкова сложно има за разбиране?

Link to comment
Сподели в други сайтове

От Тони Дачева и подобни е тръгнала чалгата - цигании и простотии. Глория не е пяла чалга. Не виждам общото. Да, не е първата, но е първата най-ярка и голяма звезда, която оказва огромно влияние върху поп-фолка. Какво толкова сложно има за разбиране?

Глория 94 в Димитровград забила знамето и рекла: Тук ще пеем ПОПФОЛК.... :whistling:

Аз разбирам какво искате да кажете, но не съм съгласен с вас. Смятам, че Нов Фолк години наред се изхвърляха за релния и статут като една от фигурите основоположници на фолка. Съгласен съм, че Глория е в много неща първа. Съгласен съм, че певиците след 96 до към 2000 основно са градили образа си, учейки се от Глория. Съгласен съм, че ДесиСлава е мечтаела за славата на Глория и дори е мрънкала на Глория "Искам един хит като твоите и мога да си умра спокойно". Глория може да стартира без оркестър, но това не значи, че не се е учила от Тони Дачева. Тъпо е да я принизявате като изпълнител на лековати песни, защото в онези години на силните балади бяха на певица + оркестър.

Бедни и богати - Дачева и Кристал

Стари рани - Софка и Ориент експрес

Ти нямаш сърце - Бони и Кристали

Съдба - Марияна Калчева и Кристали

Тез очи зелени

и т.н.

Това са си попфолк балади, а не чалга като повечето от песните на оркестрите тогава. Първата вълна фолк певици трупат стаж с оркестри от 89 до към 95, като Глория е образ, който е повлиян визуално от сръбските си колежки, а и след като отпаднали забраните за турбофолк и манеле-та се усетила нуждата от български песни с етно звучене.Лично за мен Глория като стил няма нищо общо с турбофолка. По скоро между естрада и гръцко. Попфолк не съществува като музикален жанр и термин в музикознанието дори и днес. В света на науките попфолка е обобщен като етнопоп, а фолк-а е фолклорната ни музика. Затова критиците не спират да се вайкат, че попфолка нямало общо с фолклора като произход и звучене. А никой не е твърдял, че има... Масово не се знае, че в думата ПОПФОЛК фолка като корен идва от сръбския жанр турбофолк, а не от бг фолклора. Румяна обаче е повлияна в пеенето си именно от фолклора и гръцката музика. Еми Стамболова ми е между бг естрада и сръбско. Софи е повлияна от турско, циганско и сръбско. Силния първи момент на Глория са страхотните авторски песни, ясната конепция и късмета, че Пайнер стартира малко по рано издаването на аудио и видеокасети на певиците с оркестри. Милена Рекардс издават първия фолклорен албум на Румяна 93, а първия попфолк - 95, но все пак някои от песните още 94 се появяват . Общо взето Глория е първата но за ПАЙНЕР . Музиката и има огромно влияние в онези години върхи целия жанр, но няма как да говорим за основи на нов жанр, защото такъв жанр официално няма. За интелектулците попфолка е чалга. Споменах и по горе, че думата попфолк за тях не е подходяща, защото нямало нищо общо с фолклора.... Така или иначе музикалнии изследователи твърдят, че турбофолка идва от сръбския фолклор, а сръбския фолклор има допирни точки с българския, гръцкя или турския, така че интелектулците се изяждат от яд. В интернет има доста информация за зараждането на жанра чалга/етнопоп, но името на Глория в нито една статия не фигурираше като значимо и определящо за жана. За това твърдя, че НФ малко са прекалили със собствените си интерпретации... Все пак има хора, които се занимават години наред с изследването на една култура и музикален жанр, доста по адекватни от необрзования екип на НФ. Глория е ключова фигура за Пайнер и създаването на империята, но не и за самия жанр

image.png

Link to comment
Сподели в други сайтове

Глория 94 в Димитровград забила знамето и рекла: Тук ще пеем ПОПФОЛК.... :whistling:

Аз разбирам какво искате да кажете, но не съм съгласен с вас. Смятам, че Нов Фолк години наред се изхвърляха за релния и статут като една от фигурите основоположници на фолка. Съгласен съм, че Глория е в много неща първа. Съгласен съм, че певиците след 96 до към 2000 основно са градили образа си, учейки се от Глория. Съгласен съм, че ДесиСлава е мечтаела за славата на Глория и дори е мрънкала на Глория "Искам един хит като твоите и мога да си умра спокойно". Глория може да стартира без оркестър, но това не значи, че не се е учила от Тони Дачева. Тъпо е да я принизявате като изпълнител на лековати песни, защото в онези години на силните балади бяха на певица + оркестър.

Бедни и богати - Дачева и Кристал

Стари рани - Софка и Ориент експрес

Ти нямаш сърце - Бони и Кристали

Съдба - Марияна Калчева и Кристали

Тез очи зелени

и т.н.

Това са си попфолк балади, а не чалга като повечето от песните на оркестрите тогава. Първата вълна фолк певици трупат стаж с оркестри от 89 до към 95, като Глория е образ, който е повлиян визуално от сръбските си колежки, а и след като отпаднали забраните за турбофолк и манеле-та се усетила нуждата от български песни с етно звучене.Лично за мен Глория като стил няма нищо общо с турбофолка. По скоро между естрада и гръцко. Попфолк не съществува като музикален жанр и термин в музикознанието дори и днес. В света на науките попфолка е обобщен като етнопоп, а фолк-а е фолклорната ни музика. Затова критиците не спират да се вайкат, че попфолка нямало общо с фолклора като произход и звучене. А никой не е твърдял, че има... Масово не се знае, че в думата ПОПФОЛК фолка като корен идва от сръбския жанр турбофолк, а не от бг фолклора. Румяна обаче е повлияна в пеенето си именно от фолклора и гръцката музика. Еми Стамболова ми е между бг естрада и сръбско. Софи е повлияна от турско, циганско и сръбско. Силния първи момент на Глория са страхотните авторски песни, ясната конепция и късмета, че Пайнер стартира малко по рано издаването на аудио и видеокасети на певиците с оркестри. Милена Рекардс издават първия фолклорен албум на Румяна 93, а първия попфолк - 95, но все пак някои от песните още 94 се появяват . Общо взето Глория е първата но за ПАЙНЕР . Музиката и има огромно влияние в онези години върхи целия жанр, но няма как да говорим за основи на нов жанр, защото такъв жанр официално няма. За интелектулците попфолка е чалга. Споменах и по горе, че думата попфолк за тях не е подходяща, защото нямало нищо общо с фолклора.... Така или иначе музикалнии изследователи твърдят, че турбофолка идва от сръбския фолклор, а сръбския фолклор има допирни точки с българския, гръцкя или турския, така че интелектулците се изяждат от яд. В интернет има доста информация за зараждането на жанра чалга/етнопоп, но името на Глория в нито една статия не фигурираше като значимо и определящо за жана. За това твърдя, че НФ малко са прекалили със собствените си интерпретации... Все пак има хора, които се занимават години наред с изследването на една култура и музикален жанр, доста по адекватни от необрзования екип на НФ. Глория е ключова фигура за Пайнер и създаването на империята, но не и за самия жанр

E толкова много глупости накуп не бях чел скоро, честно.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Или бъди по конкретен или прескачай и не пълни главата си с глупости :Vishenka_05:

Общо взето бях конкретен - целия ти пост. Много неща изпускаш, а и разсъждаваш от гледна точка на Пайнер мюзик и техният просперитет, благодарение на Глория. Само че Гло отива при тях с готов албум, с песни звучащи коренно различно от мангалския стил на Кристал и подобни оркестри.

Най-продавани албуми, най-много концерти, най-много участия, фенове от всички възрасти ... това не са заслуги на Пайнер, а на Глория и на песните които създава. Това звучене, което няма нищо общо с просташкото, тези текстове, слагат началото на ПОП-ФОЛКА. Циганските оркестри те са съвсем друго. Кристал, Ориент експрес да казваш че са поп-фолк оркестри...това са си циганори и звученето им е такова и визията им и всичко.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Толкова ли е важно, коя е първата??? Ясно е,че Глория не е първа. Наравно с нея стартират Таня Боева,Софка, Екстра Нина, Румяна, Сашка, а преди нея както стана ясно - Тони Дачева.

За мен по-показателното идва със следващата генерация фолкаджийки - Кама, Деса, Петра, Цветелина, Рени... От както те навлизат, Глория спира да бъде едноличен лидер по, който и да е параграф. Продажбите през първите години започват да отиват и при Деса и при Кама, големите хитове-също , Петра също избухва. Концерти прави и Рени, която пък на времето беше с голям авторитет в БГ. Цветелина до 2001 дишаше във врата на Глория, а след 2003 Ивана я детонира. И какво излиза, че Гло е била сила и едноличен лидер, когато конкуренцията се е изразявала в лицата на 4-5 имена... но след като Пайнер попълва каталога си с ощ2 певици, царуването и спира.

И за да се аргументирам:

 

1997 - Камелия пуска Огън момиче,който е най-продавания албум с хита на годината - Защо повярвах, и още 3 големи хита + награда за дебют.

98 - Петра - Хищна хиена, Рени- Искам те

99/2000 - 3 златни албума, но към днешна дата големите хитове са в албумите на Кама и Деса

2001 - Глория пуска Илюзия, но Ивана се появява на небосклона и гърми с албум 100.патрона, започва.бясно налагане на хитовете в него, отелно от това Камелия пуска макси-сингъл, като отново песента на годината е при нея. Деса също е със силен сингъл и албум, Петра и Рени с Влюбих се опасно, Цветелина и куп арадджийки, като Кати, Дофка и др.

2002- Кама и Деса

2003 - Анелия, Ивана, Глория...

И от там натътка е ясно,че Гло изпада от борда...

Link to comment
Сподели в други сайтове

Толкова ли е важно, коя е първата??? Ясно е,че Глория не е първа. Наравно с нея стартират Таня Боева,Софка, Екстра Нина, Румяна, Сашка, а преди нея както стана ясно - Тони Дачева.

За мен по-показателното идва със следващата генерация фолкаджийки - Кама, Деса, Петра, Цветелина, Рени... От както те навлизат, Глория спира да бъде едноличен лидер по, който и да е параграф. Продажбите през първите години започват да отиват и при Деса и при Кама, големите хитове-също , Петра също избухва. Концерти прави и Рени, която пък на времето беше с голям авторитет в БГ. Цветелина до 2001 дишаше във врата на Глория, а след 2003 Ивана я детонира. И какво излиза, че Гло е била сила и едноличен лидер, когато конкуренцията се е изразявала в лицата на 4-5 имена... но след като Пайнер попълва каталога си с ощ2 певици, царуването и спира.

И за да се аргументирам:

 

1997 - Камелия пуска Огън момиче,който е най-продавания албум с хита на годината - Защо повярвах, и още 3 големи хита + награда за дебют.

98 - Петра - Хищна хиена, Рени- Искам те

99/2000 - 3 златни албума, но към днешна дата големите хитове са в албумите на Кама и Деса

2001 - Глория пуска Илюзия, но Ивана се появява на небосклона и гърми с албум 100.патрона, започва.бясно налагане на хитовете в него, отелно от това Камелия пуска макси-сингъл, като отново песента на годината е при нея. Деса също е със силен сингъл и албум, Петра и Рени с Влюбих се опасно, Цветелина и куп арадджийки, като Кати, Дофка и др.

2002- Кама и Деса

2003 - Анелия, Ивана, Глория...

И от там натътка е ясно,че Гло изпада от борда...

2002-ра Глория не е ли първа по гласове за Певица във форума на Планета, а после си сменя мястото с Камелия? :3fdb8960598fa63e:

Link to comment
Сподели в други сайтове

Колко нелепи коментари... Взели за тежест да говорят, кой каква тежест имал и че Ивана имала такава. На килограми вероятно да.

Прекрасно е да изпееш "Смукача" и "Златен", след което "Отче мой" и "Ало, мамо". За мен Ивана е супер лицемерна и противоречива певица, спомогнала за връщането на поп-фолка в кръчмите, за опростачването му и за превръщането му в порочен бизнес с клякане за награди. Години наред след като й беше миналата модата и говореше вече колко НЕ са важни наградите, поиска да получи такава за благотворителност и да се прави на псевдофилантроп. Много грим, много кич, кавъри. Страхотна тежест в обществото. Че една Глория има 20 пъти повече социални песни от нея. Джуките и фасоните си ги имаше и едно време - те са част от нея. Тия властните погледи по клипове не са й заучени, са й в природата - маниери, които всички останали след това по клиповете също правят и на които се подмокряте. Нямала била хит освен "Не сме безгрешни" и истински големите имена били Сульо и Пульо, дошли на готово и подгряващи я на стадиона в Козлодуй 1998 и по залите. През 90-те има много певци, всеки от тях има хит, но малко от тях имат принос за жанра. Сега като знам колко много хора са се изказали ласкаво за Глория, ако бях като Слави - щях да давам линкове като побъркан и да доказвам, но това просто ми е под нивото.

 

Дори едни Хулио Иглесиас и Лили Иванова са я признали. Пяла е на хора, които грам нищо общо нямат с чалгата. А това с кого я свързвали и с кого не... Ивана не я свързваха с Бойко Борисов, Гергов и прочее, а? И албумите на Глория се продават все още, билети за изявите й също... Може би щото няма хитове? Дори една "Радост-тревога" я знаят ужасно много семейства, а песен като "Ако те няма" - хора, които не слушат поп-фолк, да не изреждам други като "Носталгия". Как веднъж не прочетох критика от другите фенове за певиците им, но щом е за другите - нека сипваме с големия черпак... Кажете си, че не ви кефи сегашната й продукция, слушайте си песните за бившите и нататък просто зареже миналото, щото половината нито сте наясно, нито злобата ви позволява да погледнете обективно.

 

Нека си припомним кой няма тежест в жанра, няма гражданска позиция и какво ли още не:

Link to comment
Сподели в други сайтове

Общо взето бях конкретен - целия ти пост. Много неща изпускаш, а и разсъждаваш от гледна точка на Пайнер мюзик и техният просперитет, благодарение на Глория. Само че Гло отива при тях с готов албум, с песни звучащи коренно различно от мангалския стил на Кристал и подобни оркестри.

Най-продавани албуми, най-много концерти, най-много участия, фенове от всички възрасти ... това не са заслуги на Пайнер, а на Глория и на песните които създава. Това звучене, което няма нищо общо с просташкото, тези текстове, слагат началото на ПОП-ФОЛКА. Циганските оркестри те са съвсем друго. Кристал, Ориент експрес да казваш че са поп-фолк оркестри...това са си циганори и звученето им е такова и визията им и всичко.

О, а визията на Глория в първия и албум, не е циганска? Та тя е като копия на Софка там.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Guest
Тази тема е затворена за нови коментари.
  • Последно видели темата   0 Потребители

    • Няма регистрирани потребители, които да гледат страницата в момента.
×
×
  • Create New...