Jump to content


ОЩЕ КОЛКО ПРАЗНИ ЗАЛИ?


Препоръчани коментари

Нали сме във време на равносметки... Дайте да направим една и за чалгата, не че тук не се правят всеки ден всякакви равносметки, придружени с числа, числа, числа, от които на човек му прилошава. И се обсъждат певци и песни така патетично, сякаш говорим за Миланската скала.

Ако форумът е отражение на реалността в чалгата и реалността въобще, то тогава е обяснимж защо толкова много потребители взеха да напускат, а качеството и количеството на дискусиите рязко спадна. Зайка още си пише за Рики, Китито си живее във времената на "За теб, любов" и непорочната си идилия. А Фокси все още смята, че Камелия е пътят, животът и истината...

 

Много ми е интересно колко от пишещите тук бяха на концерта, защото аз разбрах за много малко. А най-много коментират тези, които не са били. Сякаш искат сами да се убедят в нещо, което съществува само в главите им. Аз ходя на концерти на Пайнер от 2003, като започнем от Тракия фолк. Бил съм на почти всички турнета. Такъв резил не помня някога да е имало. Дори по времето на кражбите на Оцко и офанзивата в Господарите и последните концерти в НДК.

 

Това безразличие, което се шири тук относно приоритетите на жанра, започва да ме дразни. Това ми изглежда малко като терористичните атентати, провокирани от ислямисти, които станаха ежедневие и всички ги приемат като за добър ден. Без грам протест. Така и чалгата. Няма проблем. Ще изтърпим още двеста песни за лирическата героиня, онодена от боклука, която ще отмъсти на кучката - неговата бивша. Преди 10 години слушахме за пичове, мацки, питиета, сепарета. Сега ми е интересно какво ще ни поднесе 2019. Гледам, че Фейсбук замира - няма вече и толкова оборотни фразички. Позтъркаха се и хаштаговете. Ще видим, може някоя друга иновация да настъпи. И разбира се, всички ще се окичат с нея, защото... за да са модерни, бе! Въртележки, катерушки, пишки, лампиони в междукрачието. Очаквам и заглавия като "Путката". На Сани на геврека дупката ще бледнее. Имаме колаборации на кило. Вече не знаеш кой с кого пее и за кой път. След анаболен Мишелин - Фики, вече си имаме хиалуронов Галин. Имаме Емилия в ролята на Майкъл Джексън, облечен като кукер. Цветелина Янева все още живее в сапунен балон и времената, в които Рапунцел я е вдъхновявала за следващото ѝ вдъхновение... Лепа Лукич, оп, Лепа Брена. Нищо, то ДПС-то на културата ще плаща. ПрасПрес и #Догангейт - ашколсун, брат! Все пак политикът, охранен и корумпиран, има интерес от народ, "който дори да гладува, му се празнува".

 

Ще дойдат още сръбски величия, ще ги подгреем, а те все така ще казват, че не ни познават кои сме. Докато те си правят Звезде гранда и Пинкове звезде, ние тука само ще си спомняме за Златния мустанг и Нов фолк. И ще си удряме по един facepalm, когато видим напъните на ретроградните нафталини Екстра Нина и Весела да се завърнат в съвремеието, облечени с токчета и анцунг, как участват в клип, чиито сюжет Ники Скерлев е отхвърлил през 1999, но сега е намерил подходящ реквизит да го осъществи за по-малко пари. Абе, изберете, бе - или правете хубави нови песни, или да си останем с добрите спомени за вас.

 

Защото е много важно това дали "Шефката" е по-големият хит от "Да гори в любов" или някоя друга песен, когато добре знаете, че нито една песен ще остане във времето, нито другата. Но не е важно, че вече няма мелодия. Има само ритъм. Няма текст и поезия. Има речитатив от зле навързани сквернословия. Имаме и една Татяна, която се изживява като Тутанкамон на сцената. Имаме благотворителна Галена с маркови мечоци. Че то шоуто на Андреа с балоните преди години беше по-яко. Имаме Глория, която вече има нужда само да бъде красива и нищо друго. Имаме една импровизираща Десислава с нестихващ фетиш към кожени комбинезони и неизживяна младост. Имаме и Преслава, чиито години на сцената растат правопропорционално на ламтежа да закрива, доминира, превъзхожда, мачка. Тя иска награди, награди, награди. Дайте ѝ още. Дайте Орден "Стара планина", както предложи Камелия. Имахме плейбек толкова, колкото не сме имали и на концерта "10 години Пайнер" в панаирните палати в Пловдив през 2000-та. На концерта не се изпя нито една балада, нито една фолклорна песен, нито една истинска ретро песен. Сборната финална песен пък отдавна е аут от сървъра. А едно време не пречеше на една сцена на концерт на Планета да излязат Глория, Веселин Маринов, Каризма и Мишо Шамара. 20 години по-късно имаме такава приемственост, че да ти умре конят. И турнета имаме, на които да я покажем...

 

Залата е празна, но ние говорим за стрийминг услугите. В дискотеките е пълно с пренаситени от всичко хора, на които им все тая кой пее - всички станаха еднакво достъпни физически и също толкова отдалечени като тематика от душевността на слушателя, на когото никак не му е до чалга. Не и до тоя чалга точно. Щото чалгата пак стана мръсна дума. И има една тиха забрана за нея на определени места, неслучайно и спонсорите се преориентираха. Нещо повече - чалгата нарицателно за субкултура със съмнителен естетически и морален оттенък. Останаха само мангалите, кифлите и пошлите представители на гей съсловието на концертите. Ми сори, аз съм българин, имам себе си за човек, който изглежда и се държи на ниво и искам да присъствам на концерт, който да е на ниво. Ако критериите ми са се вдигнали и за някого съм старомоден - съжалявам. Но аз се уморих да защитавам от нападки този жанр - той просто вече си ги заслужава, защото това не е жанрът, с който израснах. И не, съвсем не искам да е като тогава. Искам да е много по-добре! Не ща фенклубове, не ща промоции, не ща автографи... Дайте ни музика, бе!

 

Защо трябва да пеят Малина, Кали, Тони Дачева, които имат нови песни тази година, след като е по-важен Арти? Един концерт, на който най-забавното беше самоиронията на Устата относно килограмите му. И двата биса - на Галена и Преслава, които обаче просто не са същите. Нито Петя мечтае за пералня, нито Галена е Галя от "Можеш ли". Не за добро. А можеше Арена днес да е Медисън Скуер Гардън за чалгата... Язък. А, и само да ви кажа... Има някои изпълнители, на които хора около мен избухваха ей така защото всички го правят, дори може би знаеха и някои от песните, но поне няколко пъти чух: "Тая коя е?", "Тая как се казва", "Кой пее?". Това е доста притеснително... Сори за чаршафа. Ама имах нужда да си го кажа. Който иска - да чете, аплодисменти не чакам.

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Точно така, чалгата се нуждае от нови албуми, пълни с НОВИ хитове, а не компилации на песни от преди 5 години!

1920x840%281%29.jpg?itok=VLC3fYHs

Link to comment
Сподели в други сайтове

Самата истина. Музиката, изкуството липсва отдавна от поп-фолка, а всеки опит за нещо качествено бива недооценен и неразбран. Причините за това положение са комплексни и вина имат всички страни - изпълнители, продуценти, публика.

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

През 2019-та ще си останат в чалготеките с работата на парче и това е. Дори Галена, която уж изненадваше, тази година беше пълен шит.

Може ли някаква сръбска конкурсна звезда да се подготвя цяла година

, да вълнува и да впечатлява така публиката си, а нашите да са на кило всеки път. Мая Берович също - цял албум, написан от двама автори и за завършек мега концерт.

БГ чалгарките нямат уважението на публиката, защото си личи, че дават трохи, а искат пълна софра. Може ли 1 път в годината да излизаш на такава сцена и да си на плейбек.

Абсурдни са. Срокът им все повече намалява.

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Точно така, чалгата се нуждае от нови албуми, пълни с НОВИ хитове, а не компилации на песни от преди 5 години!

Така е, но на първо място се нуждае от нови автори и нови идеи, защото старите се изтъркаха.В днешно време обаче е по-важно да вложат парите на любовниците си в скъп клип, заснет на другия край на земята с първа мода парцалки, но никой не влага средства в търсене на нови автори.Добре че Слави беше търсил и автори в "Стани поп-фолк звезда", та тогава се бяха появили няколко нови имена.От тогава насам да сте чули за нов текстописец или аранжор?Според мен обаче търсенето на такива хора трябва да се прави от продуцента, а не от изпълнителя.И то през няколко години.Слави откри Николай Пашев, ама и той вече взе да се изтърква, а в началото всяка негова песен ставаше хит...защото беше нещо ново за жанра.

Видяхме една "Шушана" какъв фурор предизвика - ама беше нещо нечувано от години.Реално текста не е нищо особено, а музиката сме я слушали много пъти, но много отдавна.На хората им допадна това ретро звучене и всички видяхме какъв хит стана..с клип за 5 лева!

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Изключително рядко се включвам да коментирам който и каквото и да било, но истината си е истина, казана от автора на темата .

 

Все по-рядко нещо може да те грабне от първото слушане, да ти затрепни тялото и да те "зареди" с енергия за танци и да ти достави душевна удовлетвореност от дадено изпълнение .

Явно е дошъл момент на пренасищане и изчерпаност от страна на творците и изпълнителите .

 

 

С уважение: Пепи

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Чалгата е хоби за няколко богаташки, които си играят на певици. Вижте, че и нови желаещи няма. Всичко е измама и суета. Комплекси и мании.

Основният проблем е, че пари няма. Кой да ги кани на участия, с какви пари да им плаща? Работят не повече от 10 имена, другите мизерстват и кой знае как се изхранват... Измряха мутрите, продуценти отдавна не съществуват. Средната възраст при чалгарките е вероятно около 35. Няма новобранки.

По-разумно е да стават плеймейтки и да инвестират само във визия.

  • Like 1

Гърмеж!

image.jpeg.f4e0b042037ac6e3cf69046d2bdfaa66.jpeg

 

 

Link to comment
Сподели в други сайтове

Да отбележа няколко неща:

 

- От видео материала на мен това ми се видя най-пълната зала в историята на пайнерските концерти. Без значение дали става въпрос за покани, изкупени от ДПС, обикновени фенове или мангали билети. Тук говориим за пълно-празно, нали така. Коя зала в последните години беше по-пълна?

 

В Пловдив миналата година концертът също показа много добра посещаемост.

 

- Не виждам какво ще промениш в глобален план в музикалния жанр с тази тема. Недоволстваш от години, изказваш критика, керванът си върви, кучетата си правят, каквото знаят и така нататък. От управата в Димитровград не очаквам да направят нещо по въпроса. Може би шепа по-мислещи и дон-кихотовски настроени потребители като теб ще се замислят, но нищо няма да могат да променят в глобален мащаб. Сигурно повече от половината посетители на Рамания няма да си направят труда изобщо да прочетат целият ти първи пост, какво остава да вложат мисъл по темата...

 

- По въпроса за числата, от които ти прилошава, много ми е необяснимо как, когато Глория правеше 100-200-хилядни тиражи на албумите си, не ти прилошаваше от онези числа. Още си ги спомняш и още ги цитираш, когато обстоятелствата го налагат.

 

Нямаме вече албуми, барометърът на популярност е друг. И, да, както всеки барометър, и новият е свързан с числа.

 

- Другото, което не разбирам, е защо изобщо ходиш на тези пайнерски концерти? Защо си го причиняваш? От години си почти редовен там и всеки път оставаш недоволен. Ами спри. Разбирам, че отиваш с някаква надежда нещата да са се променили, този път да е по-добре и по на ниво, обаче ти реално си знаеш, че не само няма да ти хареса повече от предния път, ами ще си още по-разочарован. Това е мазохизъм.

 

Като цяло темата ти е едно оплакване и недоволство (поредното), което ще си остане глас в пустиня, не защото не са верни повечето неща, а защото чисто и просто не зависят от теб.

 

Не чалгата прави народа да изпростява. Народът изпростява прогресивно заради редица други фактори, а така наречената "музика на народа" само следва своя народ в неговото изпростяване.

Link to comment
Сподели в други сайтове

В чалгата никога не е имало изкуство,че да е изчезнало.Дори повечето от така наречените златни хитове са абсолютни простотии.Крадени песни,текстове,визии..като ви се слуша изкуство ходете на опера и не очаквайте това от Преса,Галена,Глора и подобни.

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Да отбележа няколко неща:

 

- От видео материала на мен това ми се видя най-пълната зала в историята на пайнерските концерти. Без значение дали става въпрос за покани, изкупени от ДПС, обикновени фенове или мангали билети. Тук говориим за пълно-празно, нали така. Коя зала в последните години беше по-пълна?

 

В Пловдив миналата година концертът също показа много добра посещаемост.

 

- Не виждам какво ще промениш в глобален план в музикалния жанр с тази тема. Недоволстваш от години, изказваш критика, керванът си върви, кучетата си правят, каквото знаят и така нататък. От управата в Димитровград не очаквам да направят нещо по въпроса. Може би шепа по-мислещи и дон-кихотовски настроени потребители като теб ще се замислят, но нищо няма да могат да променят в глобален мащаб. Сигурно повече от половината посетители на Рамания няма да си направят труда изобщо да прочетат целият ти първи пост, какво остава да вложат мисъл по темата...

 

- По въпроса за числата, от които ти прилошава, много ми е необяснимо как, когато Глория правеше 100-200-хилядни тиражи на албумите си, не ти прилошаваше от онези числа. Още си ги спомняш и още ги цитираш, когато обстоятелствата го налагат.

 

Нямаме вече албуми, барометърът на популярност е друг. И, да, както всеки барометър, и новият е свързан с числа.

 

- Другото, което не разбирам, е защо изобщо ходиш на тези пайнерски концерти? Защо си го причиняваш? От години си почти редовен там и всеки път оставаш недоволен. Ами спри. Разбирам, че отиваш с някаква надежда нещата да са се променили, този път да е по-добре и по на ниво, обаче ти реално си знаеш, че не само няма да ти хареса повече от предния път, ами ще си още по-разочарован. Това е мазохизъм.

 

Като цяло темата ти е едно оплакване и недоволство (поредното), което ще си остане глас в пустиня, не защото не са верни повечето неща, а защото чисто и просто не зависят от теб.

 

Не чалгата прави народа да изпростява. Народът изпростява прогресивно заради редица други фактори, а така наречената "музика на народа" само следва своя народ в неговото изпростяване.

Не знам как изглежда на видео материала, не ми е попадала залата в близък план, но беше най-слабо напълнената - а съм бил във всички Арени досега, такова нещо не помня, дори във фен зоната.

Ами много малко хора въобще разбраха и помнят за този концерт в Пловдив. Да не говорим и там колко мангали... Те са си вече мнозинство и неизменна част от концертите. Аз друг тип хора вече не виждам, както и другите две групи на силно изнежените и кифлеещо-миризливите.

Ами който иска, да чете - аз това написах на финала на изложението. С 2 думи не мога да се изразявам, съжалявам. Мисля, че и казвам много неща, не просто да заливам с редудантност, защото си нямам друга работа.

 

По въпроса за числата - в икономическа телевизия работя, малко в повече ми идва и след работа да следя статистики. Интересуват ме гледания и такива неща дотолкова, че и аз влизам в съответните приложения и т.н. и ми е любопитно. Следя определени проекти, но не се задълбочавам, защото за мен лично има по-важни неща. Тия числа не ми говорят нищо конкретно. Понякога са показателни, понякога не са - но не са траен и устойчив актив.

Със същата сила се обсъждаха песни от 2013 и т.н. Ти коя песен си спомняш от тогава, колко песни слушаш от тоя период? Вярвам, че са повече, отколкото сега, тъй като тогава все пак се спазваше някаква мярка, нооо с всяка година става все по-зле и помним все по-малко и по-малко песни. Спомняш ли си например "Твоя съм" на Анелия, "Аз и ти" и някакви такива нахвалени тук неща? Като ги изпоизтриха заради кражбите на Оцко, хората не се и сещаха, че някога ги е имало. В последните 10 години няма хит, който да има шанс да остане легендарен. Последно тоя шанс имаше "За да те забравя". За да остане една песен, трябва да има нещо в нея. Някакъв гъдел, нещо шлагерно, да настръхнеш, дори и да е кючек. Нещо в текста, което да е непреходно. Иначе не става. И не говоря за простотийки като Радка-пиратка, каквито винаги е имало. Просто преди имаше по-свестни песни, това е. Не че ми липсва миналото, щото сме били безгрижни деца, изобщо не ми липсва в някои отношения, ако трябва да съм откровен. Тиражите са нещо друго. Винаги съм казвал - всяко нещо, което можеш да видиш, пипнеш, усетиш, има ценност. Разбира се, има всякакъв тип изпълнители и потребители. Аз албуми си купувам и сега. Има хора колекционери. На мода сега се върнаха виниловите плочи наред с новите алтернативи. Всичко се върти, нали знаеш...

 

За концертите - явно съм имал по-голям праг на търпение, който определено вече изчерпа лимита си, така че повече няма да ходя. Извинявай, дори един Графа може да е на ниво в дискотека. Възпитан, усмихнат, с уникални пърформанси и импровизации. И публиката, която ходи да го слуша, изглежда по съвсем различен начин и изпитва уважение. Сигурно и той е старомоден още откакто се е появил. Ми не ми се иска чалгата да е потребявана само от тъмни балкански субекти, не беше така преди. Има страшно много талантливи изпълнители, има толкова инструменти, текстописци, музиканти и какво ли не... Тия въртят едно и също. Не е ли това мазохизъм? Виждат, че не става, и пак драпат. Както Камелия каза по повод по сериозните песни веднъж: "Абе, като виждаш, че това се отличава - не се ли усещат, че хората имат нужда от това?". Като те хранят само с попара, ще ядеш само попара. Не е толкова до търсенето. Нима не е по-добре с песни като "Обичай ме", "Да бях от гадните", "Смелите си имат всичко", "Ако счупят всяка нота", "Утре ще е по-добре", "Ало, мамо", "От щастието най боли", "Ако утре ме губиш"? Колко са те в съотношението с простотиите? И до кога изпълнители като Яница ще са приемани за терминаторки... без никой да има интерес от нейната личност и да знаят коя е... Как така с годините вместо еволюция има деградация? В смисъл кой ги нарежда тия неща и каква е печалбата от цялата работа?

Link to comment
Сподели в други сайтове

На мен пък стоящите места в залата ми се сториха пълни на 80%

 

А фен зоната може би на 60...

 

 

За много неща си прав. Ама какво очакваш. Да се хванем 10 луди чалгари от рамата да вилнеем с протести ли...

 

И в световен мащаб музиката се промени. Само Ед Шийран и Адел правят музика от най популярните. Останалите са подхванали тъпа електронна поп вълна...

 

И времето на хубавия рок мина. И времето на хубавия поп. Тенденциите се менят. В крайна сметка има достатъчно вечни неща, които да слушаме във всеки жанр. Както ние сме се кефили на едни стилове, така сега шайките се кефят на други и намират това, на което ние сме се кефили за ретро и скучно...

 

 

Лично за мен 2018 за фолка е много по добра от предни години. Има някакво разнообразие, макар и да може още много да се желае. Имаше балади, имаше чалгорапи, имаше кючеци, имаше попфолк песни. Какво недоволстваш... Може да сме недоволни към Глория и Деса, ама не и към целия жанр. Има прогресиращи, имаше силни дебюти, имаше силни дуети. Аз виждам нещата по добре спрямо предните 2 години

image.png

Link to comment
Сподели в други сайтове

В чалгата никога не е имало изкуство,че да е изчезнало.Дори повечето от така наречените златни хитове са абсолютни простотии.Крадени песни,текстове,визии..като ви се слуша изкуство ходете на опера и не очаквайте това от Преса,Галена,Глора и подобни.

 

Ми да, разбира се! Какво сте се завайкали че такъв упадъчен и никому ненужен жанр си отива...прав му път.

  • Love 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

В чалгата никога не е имало изкуство,че да е изчезнало.Дори повечето от така наречените златни хитове са абсолютни простотии.Крадени песни,текстове,визии..като ви се слуша изкуство ходете на опера и не очаквайте това от Преса,Галена,Глора и подобни.

Това е пълната истина. Чалгата е преди всичко бизнес, начин на прехрана. Не може жанр, който е създаден на основите на кавъри на килограм да има каквито и да е корени.

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Guest
Тази тема е затворена за нови коментари.
  • Последно видели темата   0 Потребители

    • Няма регистрирани потребители, които да гледат страницата в момента.
×
×
  • Create New...