Jump to content



ФОРМУЛА 1 сезон 2009


Препоръчани коментари

  • Отговори 76
  • Създадена
  • Последен отговор

Топ коментиращи в тази тема

Топ коментиращи в тази тема

Ферари излязаха с официално изявление , че във GP на Испания ще решат дали дА развиват F60 или да почват да работят по колата зА 2010г . А Макларън напредват бавно , но на 29.04 FIA ще решат дали да изхвърлят Макларън от шампионата

Link to comment
Сподели в други сайтове

Лола се завръща във Формула 1 през 2010 година

img_20090422_0006.jpg

Отборът отново в Гран при, заради разумните разходи

 

 

Британският производител на състезателни коли Лола обмисля завръщането си във Формула 1 догодина, след като отсъства от пистите в продължение на 12 години. Решението е в резултат на доброволния бюджетен таван от 30 млн. евро, който Макс Мозли и ФИА искат да наложат от 2010 година. Ако отборите харчат на сезон до тези пари, ще имат много голяма техническа свобода. Тези екипи, които не спазят ограничението от 33 млн. евро ще имат повече ограничения в болидите си. Компанията, която се намира в Хънтингдън има дългогодишен опит в производството на шасита и части за Формула 1, а за последно записа неусешно участие през 1997 година. През последните години Лола разработват най-вече и прототипи за "24-те часа на Льо Ман".

 

"Решението на ФИА отборите да изпозлват разумен лимит на бюджетите си и да има силен контрол на финансиите е част от ДНК-то на нашата компания. Решенията на Формула 1 за по-голяма отговорност в трудните времена на световна криза, създадоха условия идеални за завръщането ни във Формула 1. Лола притежава техническият потенциал, ресурси и ноу-хау, за да създава коли способни да се състезават на най-високо ниво. За това предприемаме програма за Формула 1 с надеждата в близките седмици да обявим формалното си влизане в спорта", обясниха от Лола.

 

Най-вероятно новият тим на Лола ще ползва двигатели на Косуърт, тъй като двете компании водят преговори в момента. Лола вече притежават стандартен за Формула 1 въздушен тунел, възможности за изчисление на динамиката на флуидите, както и производствен капацитет за шасита. Очаква се Лола да се съсетзава за място на стартовата решетка с редица други желаещи, да се включат сред които и проекта на Питър Уиндзор USF1.

 

Браво това е добра новина за самата Формула 1 , ще стане същок като през 80-те 24 коли на старта

Link to comment
Сподели в други сайтове

Резилът е пълен! Изобщо не си го представях така този шампионат! Ред Бул втория по сила тим...нек'ви тойоти да са в челото... :blink: Верно, че ред бул имат гений като Фетел и приличен конструктор като Ейдриан Юи, но не предполагах, че ще изкарат толкова по-бърза кола от БМВ, които уж цял сезон се готвиха за новите правила и бяха толкова напред. Направо се шашнах. Дано да са готови с новия олекотен КЕРС за Кубица в Испания, че толкова срам не сме брали откакто са във Формулата като самостоятелен отбор. Ферари също според мен трябва да отпишат този сезон. Първи точки едва в четвъртото състезание, а и по всичко личи, че май само Торо Росо, Форс Индия и БМВ са по-слаби тях тази година :huh: Маса дали е отписал борбата за титлата този сезон :1000 (29): :oops: Ебати унижението... некви кирливи рена пак да ни мачкат :bx:

Редактирано от Пепинко
Link to comment
Сподели в други сайтове

29 Април 2009

Официално: Наказаха Макларън-Мерцедес за три състезания условно!

 

Изпитателен срок от 12 месеца

 

 

Отборът на Макларън-Мерцедес във Формула 1 получи условно наказание за дисквалификация за три състезания, заради "лъжливия скандал", след заседанието на Световния съвет на ФИА в Париж днес. Наказанието ще влезе в сила през следващите 12 месеца, ако се намерят нови доказателства по скандала или тимът отново наруши точка 151c от спортния кодекс на ФИА. Отборът беше признат днес за виновен и по петте му отправени обвинения. ФИА обявиха, че наказанието не е толкова сурово, защото от Макларън са се признали за виновни и са осъзнали грешките си, а освен това вече са променили и "културата" на тима.

 

"След като изслуша адресираното до Съвета, открито и честно изказване на шефа на Макларън Мартин Уитмарш, се взе решение наказанието за дисквалификация за три състезания от Формула 1, да е условно", обясниха от ФИА.

Link to comment
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Шампионата за мен свърши , новия шампион за 2009 се казва Бътън . Видя се че Ферари имат голям напредък , но имат много некъдърно управление и затова най ВЕЛИКИЯ тим , сега е дъното . Днес прцакаха за пореден път един от пилотите си Маса , да немогат да сметнат коолко гориво да му сложат , за да финишира . Сега казаха , че шланга бил виновен , аз очаквам сега вече да има уволнени и ако пак няма уволнени , просто Ди Монтеземоло е луд или сляп .

 

Днес съм плакал като малкоо дете и съм бесен , ама нас феновете кой на слуша

Link to comment
Сподели в други сайтове

12 Май 2009

Шок и ужас: Ферари официално заплаши да напусне Ф1

 

"Искаме промяна на правилата за сезон 2010"

 

 

Отборът на Ферари във Формула 1 потвърди официално днес, че ще напусне спорта догодина, ако ФИА въведе доброволния бюджетен таван от 40 милиона паунда за сезон 2010. Днес в базата в Маранело (Италия) се състоя среща на борда на директорите на "Черните кончета" на която се взе това радикално и шокиращо решение.

 

"Ние сме за еднакви правила за всички отбори, ясни цели и стабилност на асоциацията на отборите (ФОТА), която иска да намали разходите в спорта. Ако правилата за 2010 година не се променят, Ферари няма да участва във Формула 1 догодина", обясниха италианците.

 

Според Ферари, заради това решение на ФИА, за първи път в историята на Формула 1 може да има два типа коли, разделени по технически правилник и икономически параметри. "Много сме разочаровани от начина по който ФИА прие някои от новите правила за 2010 година, без да се консултира докрай с отборите", обясниха още от Маранело.

 

Президентът на "Черните кончета" Лука ди Монтедземоло и Макс Мозли вече влязоха в конфликт за спорното правило, като британецът дори обяви, че спортът може да оцелее и без италианската марка. Ферари е единственият тим, който се състезава във Формула 1 от началото на организираната верига от състезания през 1950 година. Очаква се през следващите дни да има специална среща между Монтедземоло и Мозли.

 

Както е известно, някои от отборите във Формула 1 могат да бойкотират спорта, заради доброволния бюджетен таван от 40 милиона паунда, който влиза в сила от 2010 година. Асоциацията на отборите (ФОТА) вече призова за спешни разговори с ФИА, за да се обсъдят приетите наскоро нови спортни правила. Тимовете не харесват идеята за шампионат разделен на две класи и с два типа коли.

 

Очаква се документи за участие през следващата година със сигурност единствено да попълнят отборите на Уилямс, БраунGP и Форс Индия. Ферари, Ред Бул, Торо Росо, БМВ, Рено и Тойота вече заплашиха, че няма да участват през 2010 година, ако това правило не се промени. За сега не е ясна позицията на Макларън.

 

Един от съществуващите варианти е някои екипи да бойкотират ФИА и да не подадат своите документи за участие в шампионата догодина. Срокът за участие за сезон 2010 изтича на 29 май. Този срок важи както за сегашните отбори, така и за всички нови желаещи да участват във Формула 1.

 

Както е известно, от ФИА обявиха, че догодина на старт могат да застанат вече 26 коли, вместо сегашните 20. Така се отваря място за цели нови 3 тима. Желаещите обаче вече надхвърлят тази бройка, тъй като USF1/ USGPE (US Grand Prix Engineering), Лола, Продрайв и "iSport" вече проявиха интерес за място на стартовата решетка. Вече се спрягат имената и на други два американски тима: Андрети Грийн и Пенске.

 

При доброволния бюджетен таван, отборите ще имат възможност да избират. Очаква се на екипите, които приемат ограничението, да им бъде дадена много по-голяма техническа свобода. Освен подвижни крила, по-добри подове на шасито и двигател с повече обороти, тимовете може да получат и неограничени на брой тестове по време на сезона. Тези отбори, които не са съгласни да харчат до 40 милиона паунда ще имат много повече технически ограничения в колите си.

 

 

Да живее ФИА-МАФИЯ :bx: :bx: :bx: :bx: :bx: :bx: :bx: :bx: :bx: :bx: :bx:

Link to comment
Сподели в други сайтове

Към Ферари се присъйдиниха и БМВ , ТОЙОТА , РЕНО , РЕД БУЛ значи и ТОРО РОСО защото собстеника е почти един и същи . За сега е ясно , че УИЛЯМС , БРАУН ГП и ФОРС ИНДИЯ подкрепят бюджета за 2010г да е 40мл паунда . Очаква се Макларън да излязат със становище , дали подкрепят бюджета на ФИА или се присъйдинят към Ферари и др.

 

 

Крайния срок за подаването на документи за сезон 2010 г е 29.05.2009

Link to comment
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето и финиширалите

2676283d48bafd2e.jpg

 

 

Браво на Бътън и БраунГП безпогрешни и много бързи. Барикело отново доказа, че е втори пилот. :D

Браво и на нас! Бързи и безпогрешни също. Дано така и занапред!

 

Абе, къде са МКЛ? А БМВ? :D :D

Като цяло инфарктна надпревара. Ферари бяхя страшно бързи. Барикело много силен. Буеми, Фетел - днес просто 2мата нямаха ден. Ковалайнен - необяснима за мен грешка на Мирабо и за него. Хамилтън - не спечели 6 позици но не успя да прогресира повече във трафика. Като цяло Бътън пак контролираше, цялостно темпото си. До последният стинт Ферари във лицата и на 2мата си пилоти страшно стабилни и сигурни. След последните смени на гумите обаче, нещата пак тръгнаха за колите на Браун от там насетне въпреки че Рубенс полека лека започна да настига, Бътън англичанина контролираше цялото състезание и не допусна изненади. Кими пак проспа старта но като цяло за него надпреварата беше доста добра. Радвам се страшно за него че след всичките критики и негативни емоции които се изляха над него Кими живна и показа че е конкурентен. Накаджима пак след едно не лошо състезание за него се изложи, Розберг се представи като цяло доста добре.

За старият вълк Уебър - еми браво че за пореден път се абстрахира от проблемите и грешките на тима си и на конкурентите и със едно доста прилично темпо спечели една не лоша 5та позиция за него. Като цяло беше очевадно че на това трасе шасито на РБ не работи както работи на останалите писти, и след като Фетел отпадна заради грешка, Уебър успя да направи уикенда за тима на РБ не чак толкова лош. За ТР - еми Бурде взе точка но като цяло се вижда че адаптацията към колата на ТР още е трудна за него. Тойота на пук на доброто си представяне във останалите надпревари точно на това трасе не като че ли не бяха на себе си. Аз не мога да си обясня слабото им представяне.

Link to comment
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Резултати от тренировка 1

aca61e533d330e46.jpg

 

иначе ето супер новина

 

 

Официално: Отборите от Ф1 обявиха създаването на алтернативни серии

 

Без договор между ФОТА и ФИА

 

 

Отборите от Формула 1 членуващи в асоциацията ФОТА обявиха официално, че започват процедури за създаването на алтернативен шампионат. След 4 часова среща във фабриката на Рено в Енстоун (Великобритания) късно снощи, 8-те члена на ФОТА - Ферари, Макларън-Мерцедес, Рено, БМВ-Заубер, Тойота, БраунGP, Ред Бул и Торо Росо обявиха в изявление, че са огорчени и ядосани от политиката на ФИА спрямо тяхната огранизация и нямат друг избор, освен да започнат участие в алтернативна Формула 1 още през 2010 година.

 

"Отборите не могат да продължат да правят компромиси с фундаменталните ценности на спорта и решиха да не оттеглят "условните си участия" за сезон 2010 във Формула 1. Отборите нямат друг избор и алтернатива, освен да започнат подготовката за създаването на нов шампионат, който ще отразява най-добре ценностите на всички екипи и партньори. Тези нови серии ще имат прозрачно управление, ясни и точни правила и ще се съобразят с желанията на феновете. Ще има по изгодни цени, както за зрителите по целия свят, така и за нашите партньори и акционери", се казва в изявлението на ФОТА.

 

"Повечето от най-добрите пилоти, звезди, търговки марки, спонсори, промоутъри и компании, които са исторически свързани с най-високите нива в автомобилния спорт, ще бъдат част от този шампионат".

 

"От създаването на ФОТА през септември миналата година, отборите работиха усилено с ФИА и с притежателя на комерсиaлните права Бърни Екълстоун, за да развият и подобрят спорта. Ние от ФОТА сме горди да обявим, че бяха постигнaти много мерки за намаляване на разходите в условията на тежката световна икономическа криза. Без нашата помощ, някои от по-малките тимове нямаше да останат във Формула 1".

 

"В целия този процес обаче, желанаията на повечето отбори бяха игнорирани от ФИА и притежателя на комерсиалните права. Нещо повече, десетки милиони долари полагащи се на отборите не баха получени от притежателя на комерсиалните права, още от 2006 година", завършва официалното изявление на ФОТА.

 

Ексклузивната новина за новите серии със сигурност ще хвърли сянка върху Гран при на Великобритания този уикенд. Очаква се на пистата "Силвърстоун" да бъде и президентът на ФИА Макс Мозли. Най-вероятно ще има още срещи между ФИА и ФОТА и ще се търси компромис до последно.

 

 

 

вече дядовците спокойно могат да си духат супата

Link to comment
Сподели в други сайтове

Включи се в дискусията

Може да отговорите сега и по-късно да се регистрирате. Ако имате профил, впишете се сега за да публикувате с вашия акаунт.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Отговори на темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Последно видели темата   0 Потребители

    • Няма регистрирани потребители, които да гледат страницата в момента.
×
×
  • Create New...