Jump to content



ФОРМУЛА 1 сезон 2009


Препоръчани коментари

  • Отговори 76
  • Създадена
  • Последен отговор

Топ коментиращи в тази тема

Топ коментиращи в тази тема

колеги,коментирайте новото правило за шампион,този който има спечелени най-много победи.

 

според мен ще е още по-интересно.

Mаса трябваше да е шампион. :feminist_en: :feminist_en: :feminist_en: :feminist_en: :feminist_en:

Why they say the sky is the limit?

When I've seen the footprints on the moon.

And I know the sky might be HIGH...

But baby it ain't really that high.

 

Let's reach for the stars...

Link to comment
Сподели в други сайтове

Остава още 7 дни до началото на новия сезон , Макларън подобриха доста колата , макар че имат още имат малко прроблеми със сцеплението на заднАта чАст. За сега най бързи са :

 

Браун ГП (бившия Хонда)

БМВ

Торо Росо

Ферари

Тойота

Ред Бул

Макларън

Рено

Уилямс

Форс Индия

 

Фиа реши шампион тая година ще е пилота който има повече победи , а не който има повече точки . При пилоти които имат равен брой победи , чак тогава вече ще се гледа кой има повече точки

според мен ще е интересно , но ако от Ферари до 4-5 старт не изберат 1пилот може пак да не вземим 2 титли

Link to comment
Сподели в други сайтове

ЕТО ДОКАЗАТЕЛСТВО ЧЕ ФИА -МАФИА

Сензационно: ФИА обмисля да отхвърли новата система за шампиона във Ф1

 

Реакция след гневната декларция на ФОТА

 

 

Международната автомобилна федерация (ФИА) призна сензационно, че обмисля дали да не отхвърли приетата по-рано тази седмица нова система, за определяне на световния шампион във Формула 1. От ФИА обясниха, че ако наистина пилотите и отборите не искат броя на победите да решават титлата през новия сезон, правилото може да бъде отложено за 2010 година.

 

На 17 март ФИА обяви, че от 2009 година пилотът с най-много победи през сезона ще бъде коронован шампион, независимо от броя на точките си. Традиционната система с точки (10,8,6,5,4,3,2,1) само ще определя кой ще е първенец, ако двама, трима и т.н. пилоти имат равен брой победи. Това означава на практика, че пилот с повече точки може да не стане световен шампион, ако има по-малко победи от своя конкурент. Системата с точките при конструкторите се запазва каквато е до момента.

 

По-рано днес Асоциацията на отборите (ФОТА) постави под съмнение легитимността на решението, а през последните дни фигури като Люис Хамилтън, Михаел Шумахер, Фернандо Алонсо, Лука ди Монтедземоло и др. в малка или голяма степен, разкритикуваха ФИА.

 

ФИА отговори на ФОТА веднага и обясни как Световния съвет е гласувал за промяната, след като е останал с впечатлението, че отборите подкрепят идеята на боса на Гран при Бърни Екълстоун формулирана във вида "победителят взима всичко".

 

"На 17 март Световния съвет на ФИА отхвърли предложението на ФОТА за промяна на точковата система в шампионата за пилотите (ФОТА предложи по реда на класирането на финала да се взимат съответно 12,9,7,5.4,3,2 и 1 точка бел.р.). Предложението "победителят взима всичко", направено от притежателя на комерсиалните права Бърни Екълстоун, който е останал с впечатлението, че има подкрепата на тимовете, беше гласувано и прието. Ако поради някаква причина, отборите във Формула 1 не са съгласни с новата система, въвеждането й може да бъде отложено за 2010 година", обявиха от ФИА.

 

Очаква се развитие на темата през следващите дни.

 

Мозли и Бърни за пореден път доказват че са лудницата

Link to comment
Сподели в други сайтове

Онагледено различие в тълкуването на правилата. Имайте предвид, че всички същински дифузьори са точно 175 мм, както е по правилата.

По-голямата практическа височина е за сметка на оформлението на задната краш-структура като козирка над същинския дифузьор и негово геометрично продължение, но се числи към друг елемент, който също отговаря на правилата сам по себе си. Комбинацията от двата е тънкият момент, който три отбора, назависимо един от друг са използвали за подобряване на неговата ефективност.

jnhbgvfscdfngh.jpg

 

Макларън използваха толкова много версии на тестовете, че не е ясно още с какъв дифузьор ще се явят на първото официално състезание.

 

 

Ето малко забавление

GP_do_Canada_Hamilton.jpg

 

И не изправя последния завой на Спа... :D :D

 

И паркира по-зле в чакъла

 

Hamilton%20Beaches%20his%20McLaren.jpg

 

 

Барикело мечтае за победа в Австралия

 

"Колата ни показа отлични резултати", заяви Рубенс

 

 

Пилотът на БраунGP Рубенс Барикело е окуражен от формата, която показа отборът преди старта на сезона, и дори призна, че мечтае за победа в Гран при на Австралия. По време на последните изпитания поетият от Хонда отбор на Рос Браун шокира всички с показаните резултати, които се оказаха непосилните дори и за тимове като Ферари и Макларън.

 

"Колата ни показа отлични резултати в предсезонните изпитания. Също така имаме и много мощен и надежден двигател от Мерцедес. Затова не е изненада, че мечтая за победата в Гран при на Австралия", призна Рубенс. "Въпреки малкото време, което имахме за тестове, смятам, че показахме надеждност и не се притесняваме от технически проблеми", завърши бразилецът.

 

Хубаво човек да си мечтае , сигорно си е припомнял победите с Ферари и си представя как времето ще се върни . Но ако говоря сериозно , наистина Рос Браун преобрази целия тим още с идването си във тима . Сега на зимните тестове , показваха най добрите резултати НО да не забравяме , че те единствени караха и ще карат целия шампионат без КЕРС , което води и до 50-60кг по леки от всички други отбори . Това също е от много значение , но по правилник минималното тегло трябва да е 600кг . И зАтова Баричело е уверен в колата , а и чесно да си презная БГП е най изчистена и най красива айро динамична кола, макар че съм от Ферари , но на бялото черно немога да кажа.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Така, сезона започва след 1 ден

 

Отборите са вече в Австралия и разопаковат багажа.

 

dne0923ma102.jpg

dne0923ma103.jpg

dne0923ma104.jpg

dne0923ma105.jpg

dne0923ma106.jpg

dne0923ma107.jpg

 

 

Успех на всички и нека най-червените триумфират в края на годината. :P

Link to comment
Сподели в други сайтове

Знаете ли дали могат да се гледат свободните тренировки някъде?

 

има няколко места ето заповядай

 

Тук. Или пък тук.

 

 

Започна сезон 2009

резултати от тренировка 1

e526a77cc29903d4.jpg

 

резултати от тренировка 2

ed7b6b3840edfd4f.jpg

 

браво на Розберг и Уилямс

Link to comment
Сподели в други сайтове

Рос е голям мозък и знае мн добре как да направи 1 тим да побеждава

ето стартовата решетка

b71933601959957c.jpg

 

Честито на Бътан и Браун ГП , Баричело също е мн бърз , както се знае те намат КЕРС

Кубица направи чудеса от храброст днес безспорно,макар и без КЕРС но според мен Ферари са най-тежки от първите 10.

Според мойте изчесление първи в бокса ще влязат

Бътан и Баричело между 15-18 обиколка

Фетел , Розберг и Глок между 17-20 обиколка

Маса и Кими както казах са най тежки и ще влязат между 19-24 обиколка

МакЛарън изобщо не ги слагам като сравнение, освен ако не ми доставя удоволствие да си правия гавра с труп. :D

Иначе, както казах, не ще да са само дифузьорите. Кубица е без КЕРС и е по-напред от съотборника си.

За самото зареждане на КЕРС(при Райконен) предполагам, че при квалификационна обиколка зареждането е изключено, защото колкото и точно да работи системата, отнеманата кинетична енергия влияе на баланса на колата при спиране и вероятно влошава общото темпо.

Което прави употребата на КЕРС още по странна, като краен ефект.

Странното е, че Буеми е с най-висока скорост, а кара без КЕРС :o

 

1 Sebastien Buemi 308.7 км/ч

2 Nick Heidfeld 308.4

3 Felipe Massa 308.3

4 Sebastien Bourdais 308.3

5 Kimi Räikkönen 307.6

6 Adrian Sutil 307.3

7 Lewis Hamilton 306.9

8 Giancarlo Fisichella 306.9

9 Robert Kubica 306.5

10 Heikki Kovalainen 306.3

11 Mark Webber 305.9

12 Sebastian Vettel 305.9

13 Nico Rosberg 304.0

14 Timo Glock 303.7

15 Jarno Trulli 303.7

16 Jenson Button 303.1

17 Kazuki Nakajima 302.9

18 Rubens Barrichello 302.2

19 Fernando Alonso 301.5

20 Nelsinho Piquet 301.3

 

и последно ето скороста с използването на КЕРС

Ферари са най бързи

c2514e8a4b26668f.jpg

Link to comment
Сподели в други сайтове

АЙДЕ ПОЧНА СЕ

 

28 Март 2009

Дисквалифицираха колите на Тойота, заформя се нов скандал

 

Глок и Трули стартират последни

 

 

Пилотите на Тойота Тимо Глок и Ярно Трули бяха дисквалифицирани от днешната квалификация за Гран при на Австралия, след като съдиите откриха, че задните им крила имат подвижни елементи. На пистата "Албърт парк" Глок трябваше да стратира в неделя шести, а Трули осми.

 

След края на квалификацията тази сутрин, колите са били инспектирани и са открити нередности в задните крила. Техническият делегат на ФИА в Мелбърн е подсказал на съдиите, че крилата се местят по време на движение, което е напълно забранено.

 

Както е известно, от време на време във Формула 1 се шуми много за подвижните крила. Към този момент в първенството е напълно забранено крилата да се движат, според въздушния поток. От този сезон, пилотите имат право да променят ръчно до 6 градуса, ъгъла на атака на предното крило, за да си улеснят опитите за изпреварване. Това обаче става само с бутон на волана. Крилата не могат да се местят сами, в зависимост от вихрите около болида.

 

Наказанието праща Трули и Глок на дъното на стартовата решетка. Там ще е и Люис Хамилтън, който смени скоростна кутия в своя Макларън-Мерцедес.

28 Март 2009

Уилямс подаде официален протест срещу Ферари и Ред Бул

 

Нови драми в Мелбърн

 

 

Отборът на Уилямс подаде официален протест до съдиите на ФИА в Мелбърн, след днешната квалификация за Гран при на Австралия. Британците поставят под съмнение легалността на аеродинамиката на F60 и RB5. За сега не ясно за какво точно протестират Уилямс.

 

Както е известно, Ред Бул, Ферари, Рено и БМВ подадоха протест в четвъртък срещу Уилямс, Тойота и БраунGP, заради спорните дифузьори. Тогава съдиите в Мелбърн казаха, че те са според правилата. Заседанието на Апелативния съд на ФИА за спорните дифузьори ще се проведе на 14 април в Париж. То ще е само няколко дни преди третия кръг от Формула 1 за Гран при на Китай.

 

по късно повече инфо

Link to comment
Сподели в други сайтове

28 Март 2009

Уилямс оттегли протеста си срещу Ферари и Ред Бул

 

Нови драми в Мелбърн

 

 

Отборът на Уилямс оттегли протеста си срещу Ферари и Ред Бул. Въпреки разследването на стюардите и десетките журналисти останали на работа до късно, малко след полунощ екипът от Гроув оттегли оплакванията си. Ферари и Ред Бул бяха два от активно недоволстващите отбори заради дизайна на дифузьора на британците.

 

„Нека се изясним - ако някой смята колата ни за нелегална, нямаме проблеми. Нека отиде когато поиска при стюардите и да каже "смятаме, че това в този болид не е по правилата". Сядаме и стюардите решават дали сме прави, или сме сбъркали някъде. Нямаме проблеми със станалото този уикенд. Тези три отбора до момента минаха през две институции и всички им казаха, че няма проблеми. Сега ще се изправят и пред Апелативния съд. Не мога да кажа, че се ядосваме. Приемаме предизвикателството и ще се справим с него", коментира техническият директор Сам Майкъл.

 

Решението за оттегляне на протеста означава, че резултатите от квалификацията на австралийското състезание вече са официални. Единствената промяна е поставянето на двата болида на Тойота на последно и предпоследно място заради употребата на гъвкави крила.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Кубица направи чудеса от храброст днес безспорно,макар и без КЕРС *** е по-напред от съотборника си.

 

Състезанието не беше много по-различно, но все пак на всички е ясно, че нищо quick няма в тоя Ник :baaasmiley: Много необмислена постъпка и на Кубица, и на Фетел!

Трябва да призная, че колите на Браун определено са много силни и скепциза ми миналата година беше неоснователен. Не знам доколко двигателят на мерцедес им помага, но определено пакетът им работи много добре. Реално двойната им победа беше закономерна.

 

П.П. Фетел рулз1000%20(30).gif

Link to comment
Сподели в други сайтове

Честита двойна победа на Браун ГП и на Бътан

ето и крайните резултати

0e214d86f140bf34.jpg

 

Днес просто Бътан се разходи по пистата , просто беше не със 1 а с 2 класи над всички , но както всички знаем кой е главния виновник зА товА , А именно това е Рос Браун . Той е велик човек и знае как да изгради един отбор за много кратко време . Иначе Фетел се представяше много добре, докато Кубица не предизвика , защото именно той е виновен за нея. А както винаги Хамилтън, изважда най големия късмет , явно е роден под щастлива звезда , но както се видя Макларън имат малък напредък, макар че изостават още. И накрая , Ферари днес до 26-та обиколка се представяха , долу горе добре , но после тотално се сринаха и за капак Кими са зАвъртя , а Маса получи проблем с хидравликата . За следвАщото състезание , нещата ще изглеждат почти същите , Браун ГП ще се борят за победа.

Трули го разследват, защото има съмнение , че е изпреварил по време на колата за сигорност и ако го накажат Хамчо Късметков ще стане трети

Link to comment
Сподели в други сайтове

Иначе Фетел се представяше много добре, докато Кубица не предизвика , защото именно той е виновен за нея.

 

Яд ме е и за двамата, понеже определено симпатизирам много на Фетел, но все пак БМВ си е моят тим. Кубица беше много по-бърз, над 2 секунди по-бърз и от Фетел, а и от Бътън. Неслучайно от Браун казаха на Бътън, че Кубица идва много бързо и е вероятна заплаха, защото Бътън беше с меките гуми, Кубица с по-добре работещите твърди. Не казвам, че можеше да вземе победа, въпреки, че не беше изключено, но в конкретния момент беше с половин кола отпред, а Фетел имаше подчертано недозавиване и затова се блъсна в Кубица. Отделен въпрос е, че и Кубица затвори вратата и нямаше откъде да се мине ако Фетел не беше спрял. Въпрос на тълкование на правилника. :) Самият Фетел се извини за инцидента и обясни защо се е получил.

“We were in second and a strong position, but then, a couple of laps from the end, I had a stupid racing accident with Robert (Kubica). At the time I turned in I was ahead, but I couldn’t keep up speed in the corner and Robert was on a harder tyre, so was much quicker. At the time we collided he was in front, but I had nowhere to go, I couldn’t stop the car, or turn to the right and my tyres were gone. I’m sorry to the team and also to Robert, as it didn’t just mean the end of my race, but also his."

А за Рос Браун- спор да няма! Невероятен е.

 

П.П. Благодаря ти за сайта :az:

Редактирано от Пепинко
Link to comment
Сподели в други сайтове

Фетел 2010 или 2011г ще е в Ферари гаранция 100% , момчето има невероят талант , а що се отнася за другите , за пореден път Хамчо вади късмет . И за Малайзия нещата ще са подобни , но който е работил през зимата сега се вижда резултата.

След напускането на великото трио Тод , Шуми и Браун Ферари взеха да издъшат по малко и ако искат титли трябва сериозно да се замислят и бързо да вземат мерки иначе Браун ГП към средата на шампионата вече ще сА шампиони

Link to comment
Сподели в други сайтове

02 Април 2009

Дисквалифицираха Хамилтън от Австралия, върнаха третото място на Трули

 

Изненадваща развръзка

 

 

Световният шампион Люис Хамилтън с Макларън беше дисквалифициран от служебното си трето място в завършилото миналия уикенд състезание за Гран при за Австралия, 1-ви кръг от шампионата. Днес на пистата "Сепанг" в Малайзия, Хамилтън и Ярно Трули бяха привикани от съдиите на ФИА, след като комисарите получиха нови доказателства за случката между тях в Мелбърн. Така третото място на Трули в Мелбърн беше върнато, а резултатите на Люис анулирани.

 

Съдиите на ФИА заключиха, че Макларън са представили подвеждащи доказателства на съдиите на "Албърт парк", които са довели до наказанието на Трули. Както е известно, Трули завърши трети в Австралия, а Хамилтън 4-ти. След финала обаче, Макларън протестираха срещу Трули и италианецът беше наказан с 25 секунди, след като се установи, че той е изпреарил Люис при второто излизане на колата за сигурност.

 

ФИА обаче обяви, че ще преразгледа финала в Австралия и разследването на инцидента се подновява заради "нов елемент относно инцидента". Съдиите разполагат с аудио запис от разговорите между Хамилтън и Макларън. След финала Люис призна, че от тима са му наредили да пусне Трули. Италианецът от своя страна обяви, че е нямал никакъв избор и е изпреварил британеца, защото той се е дръпнал в страни и е намалил рязко.

 

Третото място на Трули на "Албърт парк" бе подложено на разследване, след като по време на втората кола за сигурност италианецът напусна пистата на 15-и завой, мина през тревата, но си върна позицията, като изпревари Хамилтън. Ярно призна, че го е направил, защото Люис е намалил и е излязъл от състезателната си линия. И двамата бяха повикани при стюардите след състезанието и бе решено Ярно да се накаже с 25 допълнителни секунди, които го поставят далеч от точките.

 

"Движех се зад Трули по времето, когато колата за сигурност беше на пистата. Знаех, че не е разрешено да се изпреварва при такива обстоятелства, но той изпусна 15-и завой и влезе в тревата", призна преди няколко дни Люис. "Реших, че случилото се е заради изстиналите му гуми, и намалих колкото можах, но минах пред него. После последва нареждане от бокса да го пусна отново пред мен. Не знам дали това е разрешено от правилника, или не ", завърши тогава британецът.

 

От своя страна след финала в Мелбърн Трули сподели: "Не можете да си представите колко съм разочарован. При колата за сигурност Хамилтън ме изпревари, но след това изведнъж намали встрани. Помислих, че има проблем, и затова го изпреварих, нямах друг избор."

/
Link to comment
Сподели в други сайтове

ето качих самия разговор

http://vbox7.com/play:b76d1c81

Пълна транскрипция на радио комуникацията между Люис Хамилтън и тимът на Макларън в последните обиколки на Гран при на Австралия (с малки съкращения):

 

Отбор: ОК Люис, трябва да си сигурен, че твоята "delta" е положителна на линията на колата за сигурност. След нея няма значение. Без изпреварвания.

 

Люис: Тойота излезе изън линията на втория завой, това ОК ли е?

 

Отбор: Разбрахме, ще потвърдим и ще се върнем към теб

 

Люис: Той беше извън пистата

 

Отбор: Трябва да пропуснеш колата на Тойота. Пропусни колата на Тойота

 

Люис: ОК, той намали точно пред мен.

 

Отбор: ОК, остани пред необходимото време. Остани пред него. Ще се върнем към теб. Говориме сега с Чарли.

 

Люис: Вече го пропуснах

 

Отбор: ОК, добре. Задръж позицията, задръж позицията.

 

Люис: Кажете на Чарли (Уайтинг бел.р.), че вече го пропуснах.

 

Отбор: Разбрахме. Проверяваме. Сега премини на жълто G5.

 

Люис: Не трябва да го пропускам. Трябва да си върна тази позиция, ако е направил грешка.

 

Отбор: Да разбираме Люис. Нека го направим по правилата. Питаме Чарли сега. Сега си на 4-та позиция, ако я задържиш.

 

Отбор: ОК Люис, твоят КЕРС е пълен, твоят КЕРС е пълен. Само внимавай. Сега можеш да се върнеш на черно F2, черно F2.

 

Люис: Има ли новини от Чарли, мога ли да си върна позицията?

 

Отбор: Още чакаме, още чакаме

 

Отбор: Люис вниамвай със спирачките, предните спирачки са студени

 

Отбор: Ако можем да използваме КЕРС веднъж ще е добре, ако ще правиш това, го направи сега.

 

Отбор: ОК, това е последната обикока. В края на този тур, колата за сигурност ще се прибере, просто премини през линията без изпреваране. Сега гледаме нещата с Трули, само задръж позицията си.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Ето резултатите от днес

тренировка 1

7ebb600470e44838.jpg

 

тренировка 2

494947c42bf99c32.jpg

 

 

Хамилтън с ново наказание

 

Люис хванат с превишена скорост в питлейна

 

 

Световният шампион Люис Хамлтън стартира уикенда за Гран при на Малайзия с дисквалификация и анулиране на третото място още в първия кръг на шампионата в Австралия. В днешната първа тренировка лошите новини за британеца продължиха, след като той бе засечен да се движи в питлейна с превишена скорост.

 

Този път наказанието, наложено от съдиите в Малайзия, ще бъде само парично и няма да повлияе на представянето му. В днешната първа тренировка Люис завъртя 16 обиколки с най-добро време 1.36.699 мин, което го прати на седма позиция.

 

Тоя го спукаха от наказания

 

Макларън се разделя със спортния си директор, заради лъжите

 

Освобождават Дейв Раян

 

 

Спортният директор на Макларън-Мерцедес Дейв Раян, който заедно с Люис Хамилтън е излъгал съдиите в Австралия, напуска тима. Раян представляваше Макларън след финала на надпреварата на "Албърт парк", когато заедно с Люис са протестирали срещу Ярно Трули и това доведе до наказанието на италианеца. При въпрос от страна на съдиите, дали Хамилтън е пуснал нарочно Трули по време на колата за сигурност в последните обиколки, пилотът и Раян са отговорили отрицателно. По-късно стана ясно, че това не е така, след като ФИА публикува радио комуникацията на Макларън, където ясно се чуват заповедите, Трули да бъде пропуснат.

 

Този момент доведе до голяма полемика и в крайна сметка вчера, Хамилтън беше дисквалифициран от надпревеарата в Австралия. Вчера федерацията обвини Макларън, че са подвели съдиите в Австралия и за това се е стигнало до наказанието на Трули в Мелбърн, а Хамилтън е бил класиран трети. ФИА настоява, че Макларън е дал грешна информация на съдиите. След представените аудио доказателства дни, ФИА установи следното:

 

1.Преди да се види със съдиите в Австралия и след състезанието, Хамилтън дава интервюта пред журналистите и казва ясно как от тима са му наредили да пропусне Трули.

 

2.В радио комуникацията с пилота, ясно се чуват две инструкции да пропусне Трули пред себе си.

 

3.Около 1 час след надпреварата, съдиите и директорът на състезанието, попитаха Хамилтън и представителят на тима Дейвид Раян, дали е имало инструкции към Люис да пропусне Трули. Раян и Хамилтън тогава отрекоха да е имало такова нещо. Дори Хамилтън беше запитан, дали е пропуснал нарочно Трули, а отговорът беше отрицателен.

 

Заради скандала, Раян е отстранен от Макларън. Очаква се по-късно официално изявление от страна на тима. Раян работи в отбора от 1974 година и е започнал като механик. От 1990 година работеше в екипа, като главен менидджър, а от миналия сезон е спортен директор.

 

колкото и да не ми харесват , немисля че трябвАше да го изгонят

Link to comment
Сподели в други сайтове

Дани има ли някакво промяна завремето на старта?просто нещо дочук,че ще го местят заради Европейската публика.

спокойно вечче го промениха , миналата година клалификацията и старта бяха от 9ч а сега са от 12ч точно заради Европа

утре пред тв от 11:30

 

/иначе ето кой колко тежи и кой кога ще влиза в бокса

 

image5.jpg

Link to comment
Сподели в други сайтове

Честита 2-ра поредна победа на Бътън

ето класирането

d3c020fdf5362aa3.jpg

 

Само мога да кажа едно пародия на ФИА и браво на ВЕЛИКИЯ РОС БРАУН

А Ферари са просто уникални в тактиката

затова очаквам уволнени

Кими си хапна поне сладолед

snapshot20090405133809.png

Link to comment
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Официално: ФИА обяви дифузьорите на БраунGP, Уилямс и Тойота за легални!

 

Останалите отбори сега ще трябва да преработят колите си

 

 

Апелативният съд на ФИА, който заседава вчера в Париж за спорните двойни дифузьори на БраунGP, Тойота и Уилямс обяви официално, че дизайнът е легален. Така съдът на ФИА потвърди решението на съдиите на федерацията в Австралия и Малайзия, както и пред сезонната инспекция на директорът на състезанията Чарли Уайтинг. Тогава представителите на ФИА обявиха спорния дизайн на двойния дифузьор или познат още, като такъв на две нива за редовен.

 

Отборите, подали официални протести срещу "Бандата с дифузьорите": БМВ-Заубер, Ферари, Рено и Ред Бул и Макларън-Мерцедес сега ще трябва да преработят колите си, за да могат и те да използват дизайнерското решение на своите конкуренти.

 

Повечето специалисти са на мнение, че спорните дифузьори дават огромно предимство, което стига до половин секунда на обиколка. БМВ, Макларън и Ферари вече признаха, че са започнали работа по тези дифузьори, подобни на тези на Уилямс, Тойота и БраунGP. Рено и Ред Бул също са се захванали със собствени проекти. Очаква се новите дифузьори да дебютират за първия европейски старт на 10 май за Гран при на Испания.

 

Изявление на ФИА гласи: "Апелативният съд отхвърли жалбата и смята, че съдиите, които са одобрили дизайна са постъпили спрямо правилата".

 

Заседанието на Апелативния съд е било доста скучно, пишат медиите на Острова. За това сочи фактът, че един от съдиите на ФИА от Малта - Гуидо де Марко заспал по време на изказванията и то повече от един път :)

 

Кими Райконен с Ферари вече обяви, че решението от днес може да реши титлата във Формула 1. Според "Айсмен", F60 гуми сцепление и няма добро притискане, заради дуфизора на болида, който е различен от този на БраунGP например.

 

Фернандо Алонсо с Рено също обясни как тимът ще трябва да преправя цялата кола R29 с различна предна част, сайдподи, нов капак на двигателя и др.

 

Главното лице в скандала - босът на БраунGP - Рос Браун пък винаги е твърдял, че колите са му легални, а още през март 2008 година, съперниците на неговия тим отхвърлили оферта на британеца, която целяла опростяване и подобряване на техническите правила, които щели да изяснят до край проблема с дифузьорите на две нива.

 

Интересно заседание

Link to comment
Сподели в други сайтове

Включи се в дискусията

Може да отговорите сега и по-късно да се регистрирате. Ако имате профил, впишете се сега за да публикувате с вашия акаунт.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Отговори на темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Последно видели темата   0 Потребители

    • Няма регистрирани потребители, които да гледат страницата в момента.
×
×
  • Create New...