Jump to content



Поп-фолк скандали (февруари 2023)


Препоръчани коментари

От 19.02.2023 г. от 17:48, pacho каза:

Защо пък им е нужно да успяват на Запад? Зор голям все да се мерим с тоя Запад. Айде, те да почнат да се мерят с нас. Половината фолк певици пеят толкова сложен и характерен стил музика - фолклорът ни, че никоя от настоящите масово известни западни певачки не може да им се намаже на малкия пръст. От Запада може да се учим главно на опаковка и бизнес решения, другото е бошлаф!

Не визирах запада, той изобщо не ме интересува, българите, които живеят там обикновено тънат в мизерия и вършат най-отвратителния труд.

Визирах централноевропейските страни. В Словения може и да върви балканска музика, но не съм виждал да се пускат наши парчета в Прага, Будапеща, Варшава или Братислава. Като бях в Чехия и Словакия там изобщо не познават Емилия примерно.

И сега някой ще се изкаже ама там балкански ритми не вървят. Аз често пеех песни на Пайнер и не само - както оригинални, така и гръцки и сръбски кавъри, но ги преправях да са със словашки и чешки текст и да ти кажа харесваха им, даже много.

Имаме доста catchy songs. Явно просто нашите смятат, че не си струва инвестицията за 10-тина и няколко милиона. Но пък Полша е доста голям пазар и заедно с нея и Словакия и Чехия ако ги сложим това са поне 40-50 милиона души. Украйна вече не я броя по очевидни причини, не включвам и Унгария поради езиковата бариера.

Чехия, Словакия и Полша са с много подобни един на друг езици. Щеше да ми е много яко в дискотека в Прага да се чува Преслава примерно. А и да имаше обмен и в обратна посока - тук да излъчваха техни неща. А то какво - само американско и чат пат нещо английско влиза от чужбина, като не броим съседите. То дори Словенската музика не знам как звучи, а те са що-годе част от Балканите.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Тя Емилия е непозната на незапалените чалгари в България,а какво остава за извън страната.😭😂

Иначе в България не се слуша чак толкова много американска музика като преди. Масово се слушат албански песни,руски поп/рап,румънско,а най-малките слушат и много к-поп.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Драмата ми е, че всички предавания са по 3 часа... просто лудост. Поне да имаше опция да гледаш на темпо х2..в нова плей и бтвплюс. Поне ми решават дилемата въобще дали да ги гледам. 

Готварските предавания са тъпи, най-много да хвърля едно око на епизод 1, за да съм в час.

Мернах Сървайвър - голяма тъпотия. Водещият е потресаващо дразнещ с този развален български. Дори Тотя е като Маугли. А Благо ееее... там дори нямам епитет. "Известните" са пропаднали известни. 

Самият формат е скучен. Налети са много пари, които не компенсират. 

После... Капките. Там нещата са доста по-добре. Няма топ име, което да обира вота на зрителите всеки път. Най-приятно ми стана като поставиха Кали на мястото й. Това е предаване за имитации... тя изпя читаво Дината като СЕБЕ си. И дотам. Слаба е. Зрителите я класираха последна, което само ЛУна от чалгаджийките е постигала - такова завидно неодобрение. Смятайте колко антипатична е станала Кали за аудиторията. И считайте колко зле е била, щом с първи образ, която си избира тя - се издъни. 

 

  • Like 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 7 часа , mihael каза:

 

Чехия, Словакия и Полша са с много подобни един на друг езици. Щеше да ми е много яко в дискотека в Прага да се чува Преслава примерно. А и да имаше обмен и в обратна посока - тук да излъчваха техни неща. А то какво - само американско и чат пат нещо английско влиза от чужбина, като не броим съседите. То дори Словенската музика не знам как звучи, а те са що-годе част от Балканите.

Изобщо не съм съгласен. Чалгата изобщо не звучи кечи на по-голямата част от европейците. В Полша слушат дискополо. В Чехия и Словакия основни са рапа и нещо като мелодичен поп. Румъния защо не проби навън с манеле? Просто е твърде ориенталско, та им се получи с поп-хаус-денс. Албанците правят тип кпоп, с евентуални етно елементи. Ние тук си правим нашенска чалга. Нямаме никакъв шанс. Ако чуеш традиционната арабска музика - тя също не би могла да излезе извън пределите си. Ако чуеш етиопска музика - еми ще се единичен случай.

Афробийтс или Конзила стила не излизат от Африка и Бразилия. С много малко изключения.

Просто повечето държави имат типично звучене, което не е конвертируемо. Като добавим и езиковата бариера, за да те тригърне дадена песен.

Чалгата трябва да вкара чужди думи, по-мек бийт, за да има някакъв шанс.

Държавите от бивша Югославия имат що-годе еднакъв език и култура и затова нека ги разглеждаме като общ пазар. Но и сръбското не е прокопсало в Полша.

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, meleto каза:

Изобщо не съм съгласен. Чалгата изобщо не звучи кечи на по-голямата част от европейците. В Полша слушат дискополо. В Чехия и Словакия основни са рапа и нещо като мелодичен поп. Румъния защо не проби навън с манеле? Просто е твърде ориенталско, та им се получи с поп-хаус-денс. Албанците правят тип кпоп, с евентуални етно елементи. Ние тук си правим нашенска чалга. Нямаме никакъв шанс. Ако чуеш традиционната арабска музика - тя също не би могла да излезе извън пределите си. Ако чуеш етиопска музика - еми ще се единичен случай.

Афробийтс или Конзила стила не излизат от Африка и Бразилия. С много малко изключения.

Просто повечето държави имат типично звучене, което не е конвертируемо. Като добавим и езиковата бариера, за да те тригърне дадена песен.

Чалгата трябва да вкара чужди думи, по-мек бийт, за да има някакъв шанс.

Държавите от бивша Югославия имат що-годе еднакъв език и култура и затова нека ги разглеждаме като общ пазар. Но и сръбското не е прокопсало в Полша.

Ааа не си виждал какви кючеци бият англичаните, французите и германците на слънчака. Испанците също са по чалгийката.

Аз лично докато работех с европейски екип ги направих всичките фенове на Емануела и Яница. Един французин знае Таратайка и Без чувства на изуст.

  • Like 1
  • Love 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Emanuela.Carey каза:

Ааа не си виждал какви кючеци бият англичаните, французите и германците на слънчака. Испанците също са по чалгийката.

Аз лично докато работех с европейски екип ги направих всичките фенове на Емануела и Яница. Един французин знае Таратайка и Без чувства на изуст.

Първо това не са масовите европейци. Второ чалгата е супер за клубове и кръчми. НО! Дали тия пияни чужденци ще си пуснат - за добро утро - кючеците на Фики? 

Това е все едно да твърдим, че в БГ се слуша френска музика. Да, има франкофони и тук-там се получава 1-2 популярно парче на десетилетие, но като цяло езиковата бариера не позволява. Добави и жанровото различие... дори песни на Индила да са известни у нас - колко българи си я пускат за добро утро?

Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, meleto каза:

Първо това не са масовите европейци. Второ чалгата е супер за клубове и кръчми. 

До такава степен е циганизирано и ориентализирано всичко в тая музика вече, че смело мога да кажа, че мястото й дори там не е.

Краен съм, защото тая музика е много добър лакмус за генералното състояние на народа - единствената й полезна функция - като огледало е на всички социални процеси, които текат.

Та положението там е толко тежко, че бъдеще тая музика има вече единствено, ако всичко генерално става по-зле. Път нагоре в този си вид жанрът няма дори в България, вие за пробив на запад бълнувате.

  • Like 1
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

WWW.INSTAGRAM.COM

194 Likes, 0 Comments - Bushido Club Plovdiv (@bushido.club.plovdiv) on Instagram: "💋Прекрасната Анелия пристига на сцената...

Анелия щяла да отбележи 20 години на сцена в чалготека. Позакъсняла е с 1 година, случва се. :D

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 2 часа , omline каза:

До такава степен е циганизирано и ориентализирано всичко в тая музика вече, че смело мога да кажа, че мястото й дори там не е.

Краен съм, защото тая музика е много добър лакмус за генералното състояние на народа - единствената й полезна функция - като огледало е на всички социални процеси, които текат.

Та положението там е толко тежко, че бъдеще тая музика има вече единствено, ако всичко генерално става по-зле. Път нагоре в този си вид жанрът няма дори в България, вие за пробив на запад бълнувате.

Има нещо такова. Някои като нашият приятел ще кажат, че се е модернизирала, но според мен като контент е дръпнала надолу. През 90те макар да обиждат музиката, че е била пошла има един момент на сатира, която отразява дълбоките настроения на народа. За пример можем да вземем НЛО, Петра с нейните песни като Глад, Котаците и мациете, Пачки и т.н. Дори Кали която плюем отгоре с нейния Шенген и 4/4/2. Теми които са били хот и са отразявали интереса на целия народ. В момента слушаме само за пошлотия, което кой знае, може отново да отразява нивото и интереса на народа, но ме съмнява. На младата аудитория да, но 30+ таргета е тотално изгубен. 

  • Like 3
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 1 час , Gerganafen каза:
WWW.INSTAGRAM.COM

194 Likes, 0 Comments - Bushido Club Plovdiv (@bushido.club.plovdiv) on Instagram: "💋Прекрасната Анелия пристига на сцената...

Анелия щяла да отбележи 20 години на сцена в чалготека. Позакъсняла е с 1 година, случва се. :D

 

 

Пред сцената нямало да се допускат хора, защото имала проблем с хремата, както и  опасност от летящи салфетки, пълни със сополи и храчки.

  • Haha 4
  • Love 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 1 час, WindWalkerMonk каза:

В момента слушаме само за пошлотия, което кой знае, може отново да отразява нивото и интереса на народа, но ме съмнява...

В уникален синхрон са именно защото се вижда дълбокия разрив и разделение в населението и деградацията  - духовна, ценностна и материална. Поведението, външния вид на хората по улиците дори (поне тези от големите градове) , думите им - всичко си е едно към едно с това за което се пее и показва в чалгата. 

И тъй като преди 20 години основния спонсор на тази музика беше публиката - с продажби на албуми, билети, мърчандайзинг, съответно и тематиката беше близо до масовия човек, който и си беше по-свестен. Още имаше мутряги, но вече се виждаше, че нещата могат да вървят доста добре и без тях (драмата в живота на Сашо Роман).

Сега не е интересно да пееш за чувства или ако го правиш, то е с агресия и доминация на егото. Има изключително големи социални неравенства и чалгата ясно показва какви хора са станали "по-равни" от другите. И парите им по косвен начин определят и музиката при това по съвсем пазарен път - "ти ми пееш колко съм велик, аз ти посещавам участията, хвърлям ти бакшиши и поръчвам като за последно на сервитьорката". Чиста работа!

  • Like 2
6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

За мен това е въпрос на смяна на генерацията.
Аз пък помня че когато бях малък по-възрастните също виждаха певици като Преслава, Ивана, Гергана, Десислава, Емилия и тн като бездарни и пошли. Баладите на Анелия пък бяха отписани като банални. Сега това се счита като златната ера на Пайнер от генерацията която по това време са били млади и са ги слушали.

Извън форума чалгата е във фурора си и е по-популярна и приемана от всякога. И е напълно нормално да се върти около поколението което я консумира най-много и я подкрепя финансово. 
Колко често излиза човек над 35 години на дискотека? И как се очаква те да поддържат финансово положението? В сравнение 18-25 годишните живеят по дискотеките и плащат хонорарите.

А до пошлост - това също е изцяло свързано с генерацията и е извън чалгата. В световен мащаб музиката е сексуализирана и дори в някои аспекти чалгата изостава. 
Все пак един от най-големите хитове на запада се казва “Wet Ass Pussy” и рядко се среща песен в която открито не се пее за свирки, близане и секс. 
В същото време в чалгата една от най-популярните песни за последните месеци е дуета на Галена и Саби, който е точно обратното.

Общо взето това е изтъркана дискусия която бие на бабите пред блока които не обичат да им е шумно. Има и стойностни песни и кючеци - както винаги е било.

  • Like 3
  • Love 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Никой не оспорва, че има качествени песни и боклуци @Emanuela.Carey. Това което имах предвид е, че определени тематики и нюанси са се загубили и с тях разбира се, аудиторията която има нужда от тези неща. 

За дискотеките поп - фолк музиката е бетон, в това две мнения няма, защото самият бийт е правен специално за тях. Но дали е по - популярна от всякога, тук няма как да се съглася, защото реално вече няма масовото кльопане което започна от 2000 година в залите и завърши с последните концерти на Пайнер, които бяха на подпори. 

Примера за световната музика е на място ако говорим защо обществото се развращава. Поп - фолка е отражение на това и следва тенденцията. Но в света има поп музика която се пуска по хай събитията като Оскари, Златни глобуси и други подобни. Поп музиката има Тейлър, Бионсе и т.н. които се смятат за достойни за аристокрацията. Адел е другият пример за това. Тези също са доста вървежна жилка, която в поп - фолка липсва. Ивана и Глория не са вървежни, този тип песни и изпълнители като цяло са забравени от времето. Голяма част от хората не слушащи вече чалга не им дават шанс. Не знам дали успях да го обясня като хората.  

  • Like 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

Ако имаше как щях да дам 1000 палчета на поста на @Emanuela.Carey защото е самата истина. Феновете на Гюрга и разни такива нафталини много им се иска чалгата да е на дъното,но реално сега поп фолка изживява нов златен период. 

  • Haha 1
  • Love 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, xroflx9 каза:

 Феновете на Гюрга и разни такива нафталини много им се иска чалгата да е на дъното,но реално сега поп фолка изживява нов златен период. 

Това пък откъде ти го роди тиквата.... Феновете на нафталините вече са на 30+, дреме им за жанра... хората си имат работа, семейства и проблеми. Факт е, че 80% от това, което излиза днес е до болка слушано и банално и е факт, че чалгата днес освен някакви лапетии, няма как да хване по-възрастно поколение, както беше преди. Скучна е, Пайнер е скучен, концерти няма, медии няма, дори един сеир няма ей така някой да изпъкне или пък обратното. Все по-малко чувам надута чалга от автомобилите, пък за нова песен - абсурд. С една дума чалгата вече не вълнува, защото бълват като бесни и защото всичко е на една ръка разстояние. Песните са като носни кърпички, въртят се 1 месец по чалготеките и е нужна нова. А малките лапетии не са платежоспособни единици, те могат само да си плащат за пиенето и балоните. Това според мен в скоро време ще доведе до сваляне на някои хонорари.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Вината на чалгарите е, че имаха някаква база и фонд и сами си ги опропастиха. В годините назад имаше много монопол, калпаво продуценство, фалшиви отношения, нагласени награди... Мисля, че всичко, което можа да се случи, се случи. Минаха и през лайв формати и какво ли не... Изчерпаха се, нямат вече инструментариум да провокират интерес. В такъв случай водеща остава музиката. След като и нея вече я няма - интересът съвсем приключва. Изпълнители като Галин и техните протежета съвсем не смята за тези, които ще изкарат жанра на повърхността.

За Пайнера е все тая, че го напуснаха половината му изпълнители. За него индустрията вече се свежда само до печалба от участия в нощните клубове. Като теглим чертата, те не са на загуба, влизат им свежи пари в оборот, не влагат нищо - но получават... затова утвърдените имена едно по едно се махат - за да не делят. Но в морален план загубиха много повече. Първо - Планета вече никой не я гледа. Второ - в платформите са гола вода, дали заради проблеми с правата, дали заради липсата на нова мисъл в ръководството и надолу по веригата. Чалгата не е интересна. Не е интересно да гледаш как Ария изкарва на сцената някакви и ги кара да правят лицеви опори или да повръщат. Песните им не струват, няма какво да ти хване ухото.

А ако тези, които са смятани за отживелица, все още имат ниша и трибуна, значи не са толкова отживели. Но у нас плюем всичко и всички. И Лили Иванова, и Веселин Маринов, и кого ли не. Друга такава държава няма.

  • Like 2
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 1 час, WindWalkerMonk каза:

Но в света има поп музика която се пуска по хай събитията като Оскари, Златни глобуси и други подобни. Поп музиката има Тейлър, Бионсе и т.н. които се смятат за достойни за аристокрацията. Адел е другият пример за това. Тези също са доста вървежна жилка, която в поп - фолка липсва. Ивана и Глория не са вървежни, този тип песни и изпълнители като цяло са забравени от времето. Голяма част от хората не слушащи вече чалга не им дават шанс. Не знам дали успях да го обясня като хората.  

Това според мен е извън ръцете на чалгата и е изцяло заради стигмата срещу нея.
С какво песни като Болка Моя, 100 живота, Виновна и много други отстъпват на българския поп? Просто организаторите и продуцентите на такива събития у нас никога не биха допуснали чалга певец и насаждат мнението че няма нищо хубаво от другата страна.

В същото време се канят или изпълнители като Лора Караджова, Криско и до скоро Гери Никол/Тита които са най-голямата простотия - или някакви които са се изчерпали преди 15 години и не будят интерес. Това автоматично превръща такива събития в провали.

Ако българския шоубизнес не беше контролиран от едни и същи изхабени сърдити чичовци и бяха подали ръка на попфолка може би масовото виждане за жанра щеше да е различно.

Това е една тема многократно засягана и показана в Биг Брадър където смръдливата ни начетена аристокрация показва колко са ограничени и как признават само чуждестранни изпълнители. Манталитета че нашата музика винаги е по-гадна от чуждестранната.

Link to comment
Сподели в други сайтове

Че е въпрос на генерация, безспорно е - само дето е въпрос и на демография -  и качествено и количествено, активната публика сега е доста по-скромна - просто разполага с повече пари.

6590227P.jpg
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, pacho каза:

Това пък откъде ти го роди тиквата.... Феновете на нафталините вече са на 30+, дреме им за жанра... хората си имат работа, семейства и проблеми. Факт е, че 80% от това, което излиза днес е до болка слушано и банално и е факт, че чалгата днес освен някакви лапетии, няма как да хване по-възрастно поколение, както беше преди. Скучна е, Пайнер е скучен, концерти няма, медии няма, дори един сеир няма ей така някой да изпъкне или пък обратното. Все по-малко чувам надута чалга от автомобилите, пък за нова песен - абсурд. С една дума чалгата вече не вълнува, защото бълват като бесни и защото всичко е на една ръка разстояние. Песните са като носни кърпички, въртят се 1 месец по чалготеките и е нужна нова. А малките лапетии не са платежоспособни единици, те могат само да си плащат за пиенето и балоните. Това според мен в скоро време ще доведе до сваляне на някои хонорари.

Това че ти не чуваш чалга от коли какъв коректив е пък? Аз пък чувам все по-често и в повечето случаи са песни,които тук във форума се изкарват едва ли не флопове.

Съгласен съм че доста песни си приличат,но когато Ганев е единствения композитор,който редовно прави хитове как да е другояче? Новите автори от 5 песни имат 1 попадение. То това е проблем и в световен план де,липсват свежи идеи в музиката затова постоянно се взимат семпли от стари песни,кавърдисват се и тн.

Сеири си е имало винаги и ще има. Не смятам за необходимо да изреждам всичките изблици на Дора и останалите скандали от миналата година,а и смятам че е по-добре да няма такива излагации,които да дават храна на античалгарите.

  • Like 1
Link to comment
Сподели в други сайтове

Биляниш твърди че получила над 1000 хейт съобщения “от цяла Югославия” след като е обявила кавъра си на песента на Бресквица.

Песента излиза утре и цитирам от лайва и “Излиза утре на канала Планета… ъъъ как се пишеха тия… Планета Офишъл”

  • Haha 4
Link to comment
Сподели в други сайтове

преди 18 часа , mihael каза:

Не визирах запада, той изобщо не ме интересува, българите, които живеят там обикновено тънат в мизерия и вършат най-отвратителния труд.

Визирах централноевропейските страни. В Словения може и да върви балканска музика, но не съм виждал да се пускат наши парчета в Прага, Будапеща, Варшава или Братислава. Като бях в Чехия и Словакия там изобщо не познават Емилия примерно.

И сега някой ще се изкаже ама там балкански ритми не вървят. Аз често пеех песни на Пайнер и не само - както оригинални, така и гръцки и сръбски кавъри, но ги преправях да са със словашки и чешки текст и да ти кажа харесваха им, даже много.

Имаме доста catchy songs. Явно просто нашите смятат, че не си струва инвестицията за 10-тина и няколко милиона. Но пък Полша е доста голям пазар и заедно с нея и Словакия и Чехия ако ги сложим това са поне 40-50 милиона души. Украйна вече не я броя по очевидни причини, не включвам и Унгария поради езиковата бариера.

Чехия, Словакия и Полша са с много подобни един на друг езици. Щеше да ми е много яко в дискотека в Прага да се чува Преслава примерно. А и да имаше обмен и в обратна посока - тук да излъчваха техни неща. А то какво - само американско и чат пат нещо английско влиза от чужбина, като не броим съседите. То дори Словенската музика не знам как звучи, а те са що-годе част от Балканите.

Това някаква Зайка 2.0 ли е?

  • Like 3
Link to comment
Сподели в други сайтове

Guest
Тази тема е затворена за нови коментари.
  • Последно видели темата   0 Потребители

    • Няма регистрирани потребители, които да гледат страницата в момента.
×
×
  • Create New...